Ekorrhjul....

Satt här hemma och funderade lite, kände mig lite ensam och nere, som så många gånger nu för tiden känns det som. Och då slog det mig, att vi inte haft besök hos oss sen J fyllde år...och det måste jag säga att det känns lite trist! Och när det blir så, så blir jag exakt likadan - att varför ska jag åka och hälsa på nån annan när ingen vill komma och hälsa på oss? Men vi har väl inte ett så välkomnande hem kanske, inte vet jag, eller så är det helt enkelt så att ingen vill hälsa på oss för att vi är tråkiga, trista...eller vad det nu är...
Varje kväll sitter vi hemma och ingen människa syns till...men vi har säkert oss själva att skylla...I veckorna göra det ju inte så mycket förståss för man är ju rätt trött och slut när man jobbat hela dagen och så kommer J hem rätt sent och innan vi har ätit middag och så har klockan hunnit bli rätt mycket...Men så kommer helgen och fortfarande inget besök, inte ens nån som vill komma in på en kopp kaffe...det är väldigt trist...och hur ska jag då göra för att få nån att komma på besök? Det blir väl till att ställa till med kalas så eller nåt! För det är det enda sättet för att få folk att komma hit tydligen...att man måste bjuda in, ingen som kommer spontant...
Och nu sitter vi här, ännu en fredagkväll, J i ena soffan eller vid datorn och jag i andra soffan med datorn och tv'n i bakgrunden - vilka roliga liv vi har!!!  Men det är bara vi själva som kan ta oss ur denna onda cirkel - frågan är bara vart vi ska börja???
 
 
Kallt, kallare, kallast - det kan man definitivt säga att det är! När jag vaknade i morse stod det -20,1 på termometern och då vill man liksom bara krypa ner i sängen igen och dra täcket långt över sig och hoppas på att ingen märker att man inte kommer på jobb...Men det var liksom bara att pallra sig upp det, äta lite frukost, och sen dra på sig kläderna för promenix med voffsing i denna kyla. Och sen vidare till jobb...för att upptäcka att nästintill hela vår grupp är sjuk resp. ledig...Så dagen har varit lååååång!!!
Men jag fick ett telefonsamtal på dagen, och blev kallad på arbetsintervju - det är ju alltid något!!! =)
Så nu blir det till att öva hela helgen på vad jag ska säga...om man nu visste vad de skulle fråga...På måndag är det dax och sen bara att hålla tummarna!!!
Men nu tar vi den här helgen först, så får vi se vad den har att erbjuda!!!
Önskar Er alla en riktigt trevlig helg!!!
//J

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade varit och ränt hos dig hela tiden om vi bott närmare varandra...

2013-01-18 @ 23:20:04
Postat av: Mi

Det var jag den här gången med....

2013-01-18 @ 23:20:38
Postat av: Jessica

Du hade varit så välkommen så välkommen!!! =) Eller rättare sagt, du ÄR så välkommen, alltid!!!
Kramizzar!!!=)

2013-01-19 @ 15:34:48
URL: http://panterjez.blogg.se
Postat av: Heidi

Måste försöka bli bättre på rännandet,som jag sa känner jag igen det du skriver de ser så ut här också för det mesta...Glömde ju säga det igår Grattis till intervjun!

2013-01-20 @ 09:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback