2012 - året som varit!

Har de senaste åren gjort en "krönika" om det gånga året, tillbakablickar om vad som varit...Och inte kan jag vara sämre iår!!!
Först och främt vill jag önska alla en God fortsättning på det nya året och hoppas på att 2013 ska bjuda på en massa trevligheter och andra roliga saker!=)
 
2012 - började året med att börja på nytt jobb! 9/1 satte jag min fot på fritidshemmet Tärnan, och känslan var delad minst sagt...Jag hade fjärilar i magen, både på gott och ont. Det tog sin lilla tid, men efterhand kändes även Tärnan som "hemma". Lärde känna riktigt goa människor som har gjort intryck på mig, och som än idag finns kvar i mitt liv, trots att jag avslutade mitt arbete på Tärnan efter endast fem månader...=)
Våren kom och gick, snön låg kvar länge även detta år, den kom ju sent förståss... =) Många utedagar i pulkabacken blev det!!!
Kommunens årliga Midvintermiddag gick av stapeln i mars, en tillställning som även jag blev inbjuden till. En alldeles ypperlig tillställning med gott sällskap och många skratt, maten var dock under all kritik, tyvärr...
En och annan kväll har spenderats på den förträffliga krogen Dinos med goa vänner, då vi under våren gjort oss skyldiga till en och annan vinst i "Dinos rockmix" på Steel FM, eller jag har väl inte varit alltför delaktig i de vinsterna under våren, men dock under hösten...För vi fortsätter tävla!!! =)
Under påsken var jag hem till mina föräldrar och hälsade på min farmor som då hade blivit inlagd på sjukhus...En syn som jag hade kunnat vara utan dock...Man vill minnas sina äldre på ett bra sätt...och tyvärr gick min älskade farmor bort endast en månad efter mitt besök... Det var tungt för oss alla, men samtidigt får man vara glad att hon inte blev liggande som ett kolli alltför länge, det är inte humant alls! Hon finns med oss i våra tankar, och våra hjärtan!=)
Jag hade under våren stora problem med min mage och blev under en tid även sjukskriven för det...Något som satt sina spår även under resten av året...
I maj slutade jag på Tärnan för att återvända till Klaralund, som förskollärare. Ännu ett moderskapsvikariat, men jag är glad att vara tillbaka!!! Nya utmaningar står på spel, då den avdelning som jag är på iår får ha sexåringarna, alltså en sk förskoleklass. Det började tufft, och hösten har varit tung...men skam dem som ger sig!!! Det är ett gäng självständiga individer, med skinn på näsorna och en massa av viljor - man kan inte annat än att berömma dem för deras vilja!!! =)
Sommaren bjöd inte på sitt bästa, mycket regn och blåst har gjort att man saknar D-vitamin som nog minst sagt satt sina spår, när höstmörkret faller på...
Midsommar firades i goda vänners lag, här på Åland hos oss,. Som alltid väldigt trevligt! Midsommarafton bjöd, som tur var, på strålande sol och vi kunde sitta ute till småtimmarna - det är guld värt det!!! Midsommardagen spenderades i soffan med film, film och lite mer film - regnet stod som spön i backen!!! Men så mysigt vi hade det!!! =)
Många kvällar spenderades på Rockoff, mycket bra musik men framförallt mycket trevlig sällskap och god dryck!!! Ett besök till den underbara ön Föglö hann jag även med, med sol och liten båttur, måste passa på när man har möjlighet! Det är som att alla bekymmer bara rinner av mig när jag kommer dit, så härligt!!!
I augusti åkte vi iväg till Garpenberg för kräftskiva i samma glada sällskap - det var som alltid lika trevligt!!! Magen får sig ett rejält träningspass när vi träffas, skratten tycks aldrig sluta... =)
I september bjöd jag hem tjejorna till min på min födelsedag och det var en munter skara som accepterade och kom på visit, dock en snabb sådan. Men man får vara glad för det lilla och vi hade en väldigt trevlig kväll, återigen!
Under sommaren påbörjade vi en del arbeten på vår tomt, bland annat med att fixa till gräsmatta men det stora projektet var vår altan. I september stod den färdig, en ca 70kvm stor altan kan vi nu stoltsera med, självklart har vi köpt på oss lite utemöbler som ska invigas under 2013!!!=)
Även trappa har tillkommit under hösten, en ståtlig sådan - man kan knappt tro att det är samma hus som vi flyttade in i för ett år sedan!
Höstmörkret föll så på, vintern gör sig så sakteliga påmind...Men först en personalfest: Hårdrock vs. Prinsessor och planerna var stora! Fyra kollegor gaddade ihop sig och resultatet var slående: Kiss has reunited!!!
 
 
Så kom då snön, och den fortsatte att komma, och komma, och komma...Det kom massor av snö och kylan höll sig stadigt mellan -3 och -10, så bra som det bara kan bli! Julkänslorna gjorde sig påminda, julstjärnor och stakar lyser upp i mörkret, tomtar och annat pryder vårt vackra hem och juldofterna sprider sig, köttbullar, skinka, julgodis...=) Julen firades hos svärföräldrarna med hela familjen, god mat och trevligt sällskap och barnens förväntansfulla ansikten när tomten bankar på dörren...=) Måste ha varit lite snäll under året iaf, för även jag fick några julklappar!!! Bland annat biljetter till Diggiloo på Eckerö Post- och Tullhus - det ser jag verkligen fram emot!!!=)
Årets sista dagen firades hos H & J. En god tre-rätters middag och god dryck, mycket prat och många skratt, vad kan man annars önska sig? Dock hade vi trott att vi skonats med en hund som tillhörde den lilla skaran som inte är rädd för fyrverkerier och smällare, men där fick vi tji! Han var fullkommligt livrädd, bara skakade och flåsade och visste inte vad han skulle ta sig till... Så där och då beslutade vi oss, för att vi 2013 firar nyår hemmavid, där vi är lite "utanför" och förskonade från alltför mycket smällar, bara så ni vet!!!=)
 
Ett år går så fort, 2012 har satt sina spår, mycket som man kanske vill glömma men mycket som man sparar i sitt minne. Vi hoppas nu att 2013 blir ett minst lika bra år, om inte bättre, förutsättningar är ju stora iaf!!! =)
Nu säger vi God fortsättning och Gott nytt 2013!!!
Kramizzar från J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback