Antibiotika och orosmoment=ogillas!

Ännu en kur med antibiotika blir det, för mina förbenade utslag som inte vill ge med sig... Man tycker ju att efter 15 dagar med antibiotika så borde det ju ge med sig, och det gjorde det, för stunden bara tydligen...Alla utslag torkade ut och läkte bra, men bara några dagar efter att jag avslutat den kuren så kom första utslaget tillbaka...och sen ett till och ett till och ett till...Så idag ringde jag läkaren igen, och han ville se mina utslag så jag for dit och nu sitter jag här med ännu en antibiotikakur. Starkare denna gång, som biter på både streptokocker och stafylokocker. Och funkar inte det så blir det remiss till hudläkare för vidare undersökning...Så nu håller vi alla tummarna!!! Det positiva är att det inte smittar, bara jag håller händerna ifrån själva utslagen och inte kliar på dem och håller god handhygien, så jag får fortfarande jobba!=)

Och i helgen skulle jag haft föräldrarna på besök men så bidde det inte, istället hamnade mamsen in på sjukhuset...Inte så roligt, snacka orolig...Hon hade på fredagmorgonen tagit ett av sina sedvanliga blodprov, och på kvällen när de var på väg till Grisslehamn för färd över till Åland ringde jourläkaren till mamma och bad henne att genast vända och åka direkt till Karolinska, för hennes hb-värde var ohyggligt jättelågt, det var ett under att hon fortfarande stod upp. Så det var bara att vända och åka till akuten på Karolinska där hon genast blev intagen...och fick stanna över natten...och två blodtransfusioner har hon fått...Men mår under omständigheterna bra, och är nu hemma igen sen i lördags eftermiddag... Ingen läkare förstår hur hon orkat jobba!!! Nu ska hon genomgå en massa undersökningar för att hitta orsaken till det låga hb-värdet, vad det nu kan vara...Ännu ett orosmoment!!!=)

Nyss sken solen, men nu regnar det, och inte lite heller - konstigt! Men det är väl så här det är på hösten antar jag!
Längtar massor till lördag, då kommar alla mina tjejor och hälsar på mig!!!

//J

Kommentarer
Postat av: Heidi

Tråkigt med de där förbenade utslagen och din mamma,men skönt att hon är pigg igen:)
Ser fram emot lördagen!:)

2012-09-18 @ 15:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback