Kristi Himmelsfärdsdag= ledig!!!

Japp, helgdag och det betyder ledig dag!!! Och jag får vara ledig tillsammans med min sambo, det är inte dåligt det inte, kan tala om att det händer inte alltför ofta som vi är lediga tillsammans...=) Så försöka att njuta av det nu då!
Ledig dag hemma hos oss betyder massa arbete!!!  Sambon plockar sten och gräver upp megastora stenar, så vi kan få lite finare jord över så det kanske blir en gräsmatta nångång i framtiden...Hoppas kan man ju alltid! Och jag har som vanligt en massa att göra inomhus, och utomhus för den delen med...Städa, tvätta och annat plock och fix som man inte hinner till vardags liksom...Tvätten hänger ute på tork, och det är så härligt med nytvättade kläder som torkat ute i friska vinden - de luktar så härligt!!!=) Blommor har jag planterat oxå, lite duktig måste jag ändå säga att jag är...=) Så nu har jag två balkonglådor på min lilla "veranda" och en liten ampel vid ytterdörren och en zinkbalja på gården på en stor sten! Bild...ja just det ja, det var det jag skulle göra!!! Kommer!!! Om inte annat får man väl ta sig en promenix hit och kika själv, det går bra det med!!!

En annan aktivitet som pågår idag, är kvartsfinalerna i ishockey-VM!!! Och hittills har Kanada mött Slovakien, där Slovakien slog ut Kanada med 4-3, Ryssland slog ut Norge med 5-2 och just nu pågår Finland - USA...Och senare ikväll är det Sverige - Tjeckien! Det är nu det gäller!!!=)

Så en spännande ledig dag hos oss går fort förbi den med...Och nu middag...vore inte alls så dumt det eftersom jag är superhungrig nu!!!
På spisen står biffstroganoff med ris, och grönsallad till det...=)



På återseende - är ledig imorgon med!!!=)
Fyra dagar ledig, det är inte dumt det måste jag säga, bara att passa på att njuta, man vet aldrig när man är ledig igen!!!
xoxo
//
J


Kommentarer
Postat av: Heidi

Torka på bloggen? :) Väntade inlägg om ESC :)Fullt upp förstår jag.Kram på dig!

2012-05-30 @ 07:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback