Ingen förändring, utan samma lika...

Måndag och ny vecka...en vecka om jag startar med att vara hemma måndag-tisdag, då min mage inte varit på min sida denna helg...Och vila är precis vad jag behöver, somnade vid 23-tiden igår(efter att ha legat på soffan mest hela dagen) och vaknade vid halv 9 imorse, inte så utvilad...var bara tvungen att kliva upp då jag hade tid till sjukskötare på fm...Blodtrycksmätning...vilket inte var något bättre än för tre veckor sen...Så nu måste vi börja göra något åt detta oxå...förhoppningsvis med hjälp den här gången!!! Fått lite förslag och sjukskötaren är väldigt hjälpsam och ska kolla upp lite andra metoder/alternativ åt mig och återkomma under veckan, det känns ju ändå skönt! Speciellt när de tar saker och ting på allvar...=)

Så var jag då ensam, sambon åkte iväg till London igår för lite semester och fotografering...=) Skönt att vara ensam javisst, men nä...inte hela tiden heller...Det är stunder som dessa som man verkligen känner sig ensammast i världen!!! Speciellt när man ska sova...jag är verkligen inte en hejare på att sova själv. Mörkrädd, och otrygg...otroligt nog! Och detta trots två katter och en hund som sällskap...Hunden är rätt bra på att skrämmas om vi säger så, han ser och hör ju saker som inte jag gör...och han håller ju på att skrämma slag på en när han mitt i natten reser sig upp i sängen och reser ragg och morrar och skäller...Ogillas enormt om vi säger så!!!


Borde ta mig ut en sväng, frisk luft är ju nog bra medicin, men jag är ju såååå trött...hela kroppen skriker av utmattning...Så det blir till att ligga kvar i soffan en stund till, så när solen är mer på framsidan så kanske solstolen kommer fram och jag hittar ut i den....=)
//J

Kommentarer
Postat av: Heidi

Usch ja!Det så nackhåren reser sig då hundar gör sådär.Speciellt om man är ensam.Hoppas du får grej på blodtrycket inge kul om de skall hålla på och krångla.Krya på dig kramar!

2012-05-07 @ 18:05:36
Postat av: Julia

Usch, det låter inget vidare det där med blodtrycket. Varför kan de inte ge dig tabletter direkt, då de ser att det inte är som det ska? Det gjorde de på mig då jag fick problem med det. Men, nu behöver jag inte dem längre. Nu efter viktnergången är trycket normalt, lite lågt ibland istället. Hoppas att de hittar ett alternativ som passar dig och det snart.

Kram kram,

Julia

2012-05-08 @ 09:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback