Ett försök till....=)

Ett nytt försök ska jag ändå ge min blogg, för jag har ju levt med den i några år nu, egentligen ända sedan jag flyttade till Åland och det är nu 6år! Så jag är väl mer eller mindre ålänning nuförtiden eller? Fast svensk i hjärta och själ - speciellt när det är ishockey-VM och andra tävlingar där Sverige är med och tävlar...En liten bit delar jag förståss med Finland...mamma är ju trots allt finska, och jag halv...så liiiite finsk är man väl ändå!=)
Och nu är det ishockey-VM för hela slanten!!! =)
Jag lär leva ishockey de närmsta veckorna, för det är så jag är...

Men jag måste ju även berätta om något nytt i mitt liv - jag går på YOGA!!! Följde med bästaste M på en "prova-på-gång" och skrev sen upp mig för att gå fem gånger till...Det var spännande och aningens svårt men faktiskt riktigt skönt! Meditationen framförallt!!! Jag gick helt och hållet in i mig själv, väldigt häftigt! Och när man nästintill somnar på avslappningen, ja då är man avslappad minsann! Tror det kan vara bra för mitt blodtryck oxå...
En annan sak om nog kan vara bra för mitt blodtryck är nog att spänningen som jag känt ett tag, med att inte veta hur det ska bli med jobb och så efter sommaren, har förhoppningsvis släppt en aning...För jag har fått jobb!!!=) Jag fick beskedet i fredags och jag blev så glad!!!
Men i samma veva så jag ju så klart även få ett annat erbjudande - det jobbet minst lika spännande som det andra...så nu sitter man i samma situation som för ett halvår sen!!! Att välja...och det är inte min stora sida när det gäller sånt här...Jag har ganska lätt annars för att välja och tvekar sällan...men inte när det kommer till jobb...
Jag är så klart jätteglad över att få så fina vitsord, det känns riktigt bra!!! Det behöver man höra emellanåt...för visst undrar man ibland om man är bra på det man gör...om man faktiskt passar in...Istället ska man ju sträcka på ryggen och säga högt för sig själv: Jag är en bra människa, och jag är bra på det jag gör!!!

Nu har jag hört alla låtarna(igen) som deltar i första semifinalen i ESC och jag är fortfarande inte speciellt imponerad! En del av låtarna blev betydligt bättre än ESC - annat vore konstigt!!!

Nu ska jag fortsätta med det jag höll på med innan jag satte mig här, alltså att se Sverige möta Tjeckien. Och lite glass ska jag nog ta mig...och mysa med sambon som faktiskt sticker iväg till London imorgon...utan mig...så jag blir alldeles allena...med hunden och katterna förståss!!!=)
Fortsatt trevlig lördagkväll önskar jag Er!

//J

Kommentarer
Postat av: Heidi

Oj! "Taskigt" läge igen nu då med två jobb på en gång.Följ magkänslan bara:)Då brukar det bli bäst.Och sen när hockeyn tar slut blir det ESC! :)

2012-05-06 @ 08:28:22
Postat av: Mi

Härligt gumman! Du får berätta vad det är för olika jobb erbjudanden du fått :)

Kram

2012-05-06 @ 17:17:00
Postat av: Julia

Grattis till vilket jobb du än väljer!!! Tufft läge du står i just nu. Men som det redan har skrivits, följ magkänslan. Det där med yoga låter kanske som att man ska prova på. Men man är ju smidig som ett kassaskåp;) Fast det är väl något man tränar upp, eller?

Berätta gärna mer om dina jobberbjudande, nyfiken:)

Kram på dig vännen....

2012-05-08 @ 09:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback