Vårbruket är igång!

Ligger här hemma med världens magkramper, diarré och illamående - och tycker väldigt synd om mig själv!
Åkte hem från jobbet vid 12-snåret, för då stod jag inte ut längre och det var nog tur det för jag hann inte mer än innanför dörren hemma...Sovit om vartannat, fruktansvärt trött och helt slut i kroppen... Och huvudvärk på det...Inte kul att vara jag idag inte!
Jag hoppas ju att ni andra har det bättre, om vi säger så...=)

Förra veckan, den 22/3, firade jag och min älskade sambo/fästman 9år tillsammans, och fem år som förlovade  - vi tog "finmiddagen" på fredagskvällen istället för på torsdagen, kändes trevligare att kunna sitta ner tillsammans ordentligt och äta i lugn och ro över lite god mat och ett glas rött. Så i fredags lagade jag till helstekt fläskfilé med rotsaker i ugn, tsatziki och en härligt grönsallad, till det tog vi ett härligt rött vin som passade ypperligt till maten.
 
Ingen efterrätt, eftersom jag gett mig på bedriften att inte äta godsaker, iaf i veckorna. Och eftersom vi var bjudna på kalas på lördagen så valde jag att ta den dagen som min "äta-dag" ist.
Jag vet hur jag är, jag blir fruktansvärt elak och bitchig om man jag får mitt "godsakerbehov" tillfredsställt - saker flyger, dörrar smäller, fula ord viner...Ingen rolig människa att vara runt omkring då!!! Två veckor har gått, och jag är faktiskt väldigt nöjd över mig själv och det har gått över förväntan!!!=) Nu är det bara att fortsätta och hoppas att motivationen håller i sig...=) Jag vet hur lätt det är att släppa lite...och släpper man lite så är risken stor att allt blir förstört!!!
Och snart är det påsk...!!!




Annars i helgen var det bara lugnt, har börjat vårfixa lite på tomten och det är ju ett spännande projekt om vi säger så. Tror jag aldrig sett så mycket sten!!! Ja jisses, vad vi har att göra innan det går att så lite gräs...Har krattat den lilla gräsmatta som finns kvar och "rensat" lite rabatter, vad mycket blomlökar som sticker upp ur jorden! Vad roligt!!! Snödropparna slåss om utrymmet, varvat med krokusar och tussilago. Lite primula, lite påskliljor, lite tulpaner...Kommer att bli tjusigt - så länge rabatten kommer att vara kvar för den skall tas bort så småningom...=)
Blir nog bra när allt är färdigt!
Man har ju många drömmar och visioner, sen får man väl se vad som blir verklighet och vad som inte blir det...Och jag är väl inte den med de grönaste fingrar...eller intresse heller för den skullen!!!

//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback