Oj vad det var länge sen!!!

Som jag var på Gröna Lund!!! Fick lite nostalgikänslor när jag kom dit i lördags, vilka minnen man har därifrån!!! Sist jag var där så spelade jag teater på deras egna teater, det var grejor det!!! Skrattar bara jag tänker på det, hur man var, hur man såg ut...=) Härliga tider var det iaf fall!!!
Sen har jag många andra mysiga och fina minnen från Grönan, jag mer eller mindre bodde ju där på somrarna - var ju där nästan alla helger, man hade ju "sommarkortet" vilket innebar fritt inträde till området... det var inte illa må jag säga! De hade ju ganska många bra artister på scenen hela sommaren, och jag har nog sett en hel del...Ja det var tider det må jag säga!!!
Igår spenderades så dagen på Gröna lund tillsammans med M och hennes pojkar. Det hade kunnat vara en mycket mycket bättre dag om vädret hade varit på vår sida, men det var det verkligen inte om vi säger så...Det regnade från det vi kom till Sthlm tills vi åkte därifrån, då sken solen...Lite trist men man gör det bästa av situationen och är man väl förberedd så klarar man sig bra! Barnen hade regnkläder, byxor och jacka och det var nog en räddning det!!! Själv var jag inte lika förberedd, hade bara en liten regncape med mig men jag klarade mig bra ändå...=) Och en hel del åk blev det, trots att jag blir så åksjuk av allt nu för tiden - jag som kunnat åka allt och lite till!!! Men jag har kommit på att berg-och-dalbanor går alldeles utmärkt att åka, bara det inte snurrar för mycket! Så en hel del berg-och-dalbaneåkande blev det! Och ännu mer nostalgisk blev jag ju när jag åkte gamla hederliga Jetline!!!=)


Och Vilda musen var vi ju tvungna att åka så klart, och Kvasten!!! Roliga och jag skrattade så jag tjöt!!! Har ju en tendens att skratta ist för att skrika - det är bättre tycker jag!!!=)
    

Men jag hade verkligen velat åka Twister - men den var avstängd när det regnade så häftigt...Det var lite synd, hade verkligen varit jätteroligt! Kanske nästa gång...!!!=)


Fanns ju verkligen en hel del nytt på Grönan och man kan definitiv fördriva en hel dag där, utan problem!!!
Hela dagen var riktigt bra, så härligt att få umgås med bästaste M och barnen och bara vara...Prata av sig lite, för även om vi numera jobbar tillsammans igen så hinner vi ju inte prata med varandra på arbetstid...självklart, det säger ju sig självt det...Och kvällarna vill inte riktigt räcka till...Men snart är det semester och ledighet, om ca. 3 veckor...=) Men först har vi midsommar framför oss, och trots att vi inte hade tänkt att vi skulle hålla i det iår så blev det så iaf...=) Så på torsdagkväll invaderas vi av vänner och bekanta för en helg tillsammans med god mat och dryck och förhoppningsvis en massa skratt!!!=)
Och så hoppas vi att solen vill skina lite på oss...

Nu läggdax, öppning imorgon!!! Eller hela veckan för den delen...=)
På återseende!!!
Tills dess, kram kram!
//J

Kommentarer
Postat av: Heidi

Inget för mig tror jag,vi åkte en såndärn "pippi" karusell på Parken Zoo.Typ som snäckor som åker runt runt o så åker själva plattformen runt runt också.Jag börja må skit dåligt och mitt huve känns inte helt i balans ens ännu!Det är 3dar sedan...så tror inte tivoli är nått för mig ;)

2012-06-19 @ 10:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback