Mycket som hänt...

...i mitt liv de här senaste veckorna, jag vet inte ens vart jag ska börja nånstans!

Kan ju börja med att berätta att jag bytt jobb, igen!!! Även om jag trivdes jättebra på fritids, även om det oxå tog tid, så har jag slutat där och gått tillbaka till mitt "gamla" jobb...Jag sökte och fick moderskapsvikariatet, jag blev jätteglad, för det hade jag inte räknat med alls!!!
Så nu är jag tillbaka på Klaralund, och allt är som vanligt igen, jag trivs bra där!!!
Fast det kändes verkligen jättetrist att behöva sluta på Tärnan, för jag gillar barnen jättemycket och så klart kollegorna, det finns några riktigt härliga godbitar där!!!=) Men stan är rätt liten, så vi borde kunna hitta en chans att kunna träffas ändå...=)
Avslutade iaf med en härlig middag på ÅSS i Västra hamnen med en supergod planka med oxfilé som satt som en smäck, mört och rart, kniven gled rakt igenom...Riktigt härlig!!! Och en superhärlig kväll med det bästa sällskapet!!! Saknar Tärnan...
Men det känns riktigt bra att vara tillbaka på Klara oxå, snacka tudelad!!! Aldrig är man nöjd...=)

En annan sak är att jag dagligen går omkring och oroar mig för mig mage, att jag ska bli så där urbota dålig igen...tänker på vad jag stoppar in som kan göra att jag får så där ont i magen...och jobbigt blir det vid lite festligare tillfällen då man kanske vill dricka något gott, kanske ett glad rött till nån god maträtt, det kan jag lova INTE funkar...Så när vi firade av S på Klara som går i pension till hösten, så undvek jag den goda drycken och höll mig till något som jag gärna vill tro är lite bättre för magen, öl!!! Kan lova att det var rätt gott det oxå...mmm en kall en...=)

Nästa vecka är det dax för en av de tyngsta grejorna som hänt i mitt liv den senaste månaden, farmors begravning... En dag fylld av sorg...Men jag är glad att hon fick somna in på det sättet hon gjorde, lugnt och stilla utan nån längre utdragen sjukdomstid...Nu har hon ro, det är det viktigaste!!!

xoxo
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback