Midsommar 2012

Det har varit en ljuvlig midsommarhelg!!!
Började midsommarfirandet med att agera taxi, kändes som jag hela torsdagskvällen körde bil och hämtade upp folk från båten. Men det gör man ju så gärna när det är ens nära och kära som kommer!!!=)
Midsommarafton bjöd på sol, sol och sol!!! Riktigt härligt! Varmt och skönt hade vi det, och ytterst trevligt! Lite fixande och trixande, partytältet skulle sättas upp, blommor skulle plockas, mat fixas...Lite smått och gott!=)
På eftermiddagen åkte vi iväg till Hammarbo för att se midsommarstången resas - lika ståtlig och vacker som alltid! Och solen gassade och varmt var det men ack så trevligt!
 
Hem för att göra sig lite midsommarfin, samt fixa med återstoden av maten - sen började firandet!!!
Långbord på gården med partytält som solskydd, gott att dricka i våra glas, sånghäftet framme...En riktigt härlig kväll med sånger, lekar och massa skratt!!!
Fortsatte kvällen inne med mer musik och diskussioner tills samtliga tyckte att det fick räcka för den här dagen...
Midsommardagen bjöd på regn, regn och åter regn!!! Hela dagen spenderades inomhus, med film och kortspel, mat och snacks - men mot kvällen var jag bara tvungen att trots regnet, och gav mig ut på en promenix och det var något skönt vill jag lova!!!=)
På söndagen åkte hela gänget hem och det blev återigen tyst och tomt i vårat hus...
Det var en lugn och mysig midsommar i goa vänners lag, har verkligen haft kvalitetstid med mina vänner och det är så oerhört uppskattat i dagens läge!!!=)
Bilder finns det, och ska väl lyckas få in nån här så småningom...Måste fixa och trixa med dem oxå för de är tagna med systemkameran och den använder sig av RAW-format...(Sambon som är fotoexperten, jag är fritidsfotograf!)
 
Ny vecka, nya tag...Några arbetsdagar kvar innan det blir "semester"...rättare sagt 9!!!
 
Kram kram
//J

Kommentarer
Postat av: Heidi

Låter som ni hade det riktigt trevligt! Kram

2012-06-26 @ 10:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback