Ett vackert farväl...

Så har vi då sagt adjö till älskade farmor...Det var en fin begravning, fina psalmer och en hel del tårar...Men vackert, och det känns bra så här i efterhand. Men det är ändå rätt konstigt att hon är borta...har nog inte riktigt förstått det än bara...Men efter begravningen så har det väl mer eller mindre sjunkit in, hon låg ju där i kistan... Efter ceremonin samlades hela klanen, de närmsta, hemma hos farbror M och vi grillade lite hamburgare och pratade och umgicks. En bit tårta slank oxå ner, mumma värre!!! Det var en trevlig stund, det behövdes...
Vi avslutade dagen med en härlig långpromenad med voffsing som varit ensam större delen av dagen och lite tv och soffmys med familjen - måste ju passa på att umgås med bror och hans familj, har ju inte träffat dem sen julas...Och massa mys med brorsönerna har det blivit, vill jag lova!!! Pussar och kramar, lek och bus!!! Härligt att umgås med dem, de är för mysiga!!!=)

Fredagmorgon körde jag iväg J till bussen, han var tvungen att åka tillbaka hem och jobba...Men jag är jätteglad att han kom med på begravningen, jag behövde han vid min sida!
På eftermiddagen var huset tomt, så när på mig och mina föräldrar och jag slocknade i solstolen...=) Det var ruggigt skönt!
IKEA-besök har jag hunnit med oxå, behövligt för jag har äntligen fått mitt efterlängtade porslin! På tiden, då mina tallrikar mer eller mindre faller i bitar en efter en...

Detta är mina nya fina tallrikar, jag är sååå nöjd!!! Nu är de i diskmaskingen, redo för att börja användas!!!=)
En massa annat har oxå inhandlats, mest inför midsommar...Nu är planeringen i full gång, mycket att göra och förbereda!!!=)
Ska bli så härligt att ha alla goa vänner här en liten stund, för massa lekar och mys!!!=)

Så helgen har varit riktigt bra, trots begravningen...eller den var ju riktigt fin och bra den oxå, så ja, det har var några riktigt bra dagar trots allt!
//J

Kommentarer
Postat av: Heidi

Det är iaf fint de de finns vid en s sida då man behöver dem mest.Alltid tungt med avsked,men många varma minnen har man ju kvar.

Härligt att du äntligen hittat dina tallrikar! :)

2012-06-15 @ 07:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback