ESC 2012

Årets ESC utspelar sig i Baku, Azerbaijan med ett startfält som från början var ytterst svagt enligt mig men som visade sig bli bättre och bättre när man lyssnat på låtarna ett x antal gånger, vissa låtar behöver lite tid på sig att växa...Men en låt som inte behövde det är Loreens "Euphoria", som tog Sverige hela vägen till vinst iår!!!!=) Aldrig har väl tårarna bränt så bakom ögonlocken när poängen delades ut, och glädjeropen varje gång en högpoängare kom...42 deltagande länder, 42 poängsättande länder, och poäng från 40(!) av dessa!!! (Man får inte rösta på sitt eget land, och Italien pratar vi inte med...) Kan tala om att jag var bra lycklig när jag förstod att vinsten gick hem till Sverige!!! Och det var helt rätt låt som vann!!!
Så nästa år sitter man där, på ESC 2013-final i Sthlm!!! Eller vart det än blir...I Sverige iaf!!!=) Har varit en gång tidigare, år 2000 och det är en upplevelse må jag säga - en grej man aldrig glömmer!!!
Så nu sitter man och väntar på att få reda på när biljetterna släpp, måste håll sig uppdaterad!!! För biljetterna lär gå åt som smör i solsken....Därför hoppas vi på att det blir i nya Nationalarenan i Solna som rymmar ca 60 000 pers.!


Yey - säger jag bara och stort GRATTIS till Loreen och "Euphoria"!!!

//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback