Countdown =)

Nedräkningen har börjat - snart är det "semester"!
Ja det är lika bra att kalla det för semester, även om det inte riktigt är på det viset. Men det är strunt samma, jag får vara ledig i tre hela veckor och det är värt såååå mycket just nu!!! Sen om det blir tre fattiga veckor det är strunt samma...=)
 
Det är fruktansvärt lugnt på jobbet, och man ska väl egentligen inte klaga men dagarna går så mycket fortare och är betydligt roligare när man har något att göra hela tiden...Nu måste man hitta på en massa saker för att få dagarna att gå...När man har fullt upp hela dagarna önskar man att det nån dag skulle vara några färre barn, men när man väl har färre antal så är man ändå inte nöjd, är det inte underligt hur man är? Aldrig nöjd helt enkelt!!!
Men jag är rätt nöjd med att få några veckors ledighet faktiskt! Ska börja första veckan i Vasa hos moster och kusiner, nice!!! Sen blir det väl en visit hos mor och far men annars ska jag bara vara hemma, det finns nog massor att göra här med ska tilläggas...just nu sitter jag trapplös, för det är numera urgrävt på min framsida...Tur att man har en till ingång!!! Förberedelserna är igång för altanbygge, och det kommer att bli sååå bra!!! Tror jag iaf...=) Jo men det kommer det att bli - planerna är många!!! Men man får ta lite i taget för det kostar ju pengar oxå!!!
Så snart kommer jag att sitta där på min altan och njuta, som jag längtar!!! Fast det blir väl först nästa sommar som den kommer att utnyttjas till fullo!!!
 
Förra helgen var det galej för kollegorna med middag på Pepparkvarnen och fortsatt umgänge på Indigo och Arken. Mycket god mat, mycket god dryck och väldigt trevligt sällskap!!! En riktigt rolig och bra kväll! Och som vanligt får man lida för det dagen efter, men det är det värt när det har varit så där bra...Och eftersom regnet mer eller mindre vräkte ner större delen av dagen så gjorde det inte heller så mycket...=) Låg på soffan och tittade på Glee, orkade faktiskt dammsuga av lite här hemma men fortsatte sen kvällen i sällskap av H med lite film...Tyvärr var jag inte så sällskaplig av mig, utan halvsov mer eller mindre hela filmen...Så det får vi göra om en annan gång!!!=)
  
 
Äntligen har solen förärat oss med lite sällskap och värme till på köpet, har suttit en stund i solstolen tills jag mer eller mindre höll på att rinna bort, herre jisses vad varmt det är på min framsida!!! Men ack så härligt, man njuter ju när det är SOMMAR!!! Och jag älskar solen!!!
 
=)
//J

Kommentarer
Postat av: Heidi

H var inte så pigg hon heller ;) Vi får väl ta igen det en annan gång.

2012-07-04 @ 06:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback