Välkommen 2012!

Ett nytt år, nya förväntningar och förhoppningsvis massa nya saker i vårt liv!!!

Sammanfattning av 2011:
Året började med massa snö och ännu mer snö! En riktigt härlig vinter, precis som det ska vara! Massa mys och promenader med voffsing som växer och blir större och duktigare för varje dag.
Jobbet går sin gilla gång, träning varvat med en hälsena som spökar mer för varje dag...
Så kommer vintersemestern, som spenderades i Finland tillsammans med föräldrarna, jag och Bilbo gjorde dem sällskap. Bilbos första längre resa och han är verkligen hur duktig som helst!!!
Så kom våren, sakta men säkert för snön låg kvar lääänge på marken...Under våren gick så J's faster bort, efter att ha drabbats av en hjärnblödning. Hon vaknade aldrig upp igen och gick bort tre dagar senare...Precis som hon velat, hon ville inte bli ett kolli liggandes på sjukhus...Tråkiga nyheter men livet går vidare!
Midsommar firades i Garpenberg, hela slörven var samlad...=) En tillställning med alla tillbehör, som vanligt jättetrevligt!!!=)
Sommaren kom så med lite värme, inte så pass mycket som vi velat men man kan inte få allt...Men några dagar på stranden hanns ju ändå med, och några kvällsdopp likaså...Bilbo var svårflirtad men mjuknade så småningom inför badande, bara "matte" var där...=)
Bilbo och jag gjorde även en roadtrip till Replot, första gången som jag körde själv!!! Nervös som få men allt gick bra och jag känner mig ohyggligt stolt över mig själv som vågade ta det steget! Och min mor var något imponerad, eftersom hon ännu idag inte kört den sträckan själv, trots att hon är född och uppvuxen där...=)
Ett glädjebesked i juli: Vi ska köpa hus!!! Vi tar över J's fasters hus, och börjar renovera...och renoverar och renoverar...Hela hösten går åt till att renovera!
I slutet av september åker jag och Maria iväg till Lesvos, Grekland - en vecka i solstolen!!! Massa sol, massa vin, massa skratt, massa slappa...Semester helt enkelt!!!=)
I oktober åker hela lilla "familjen" till Garpenberg för att fira L som fyller gammal dam, hela 30!!! En härlig helg tillsammans med goa vänner, bättre än så kan man inte ha det!!!
Renoveringen fortsätter, vi ser liksom inget slut...Men till slut så, så är slutet här och vi kan flytta in!!! Helgen innan jul sover vi första natten i vårt nya egna hus, som vi har längtat!!!
Julen firades hos föräldrarna i Rosersberg, hela familjen samlad - vilken härlig jul! Så mysigt att få umgås hela familjen på julen, och framförallt mysa massor med brorsbarnen Leonardo och Elliot!=)
Och även om livet är bra i allmänhet, så får jag tråkiga besked...vilket resulterar i att hela mitt liv ställs på sin spets...och vänds upp och ner...Jag tvingas sluta på mitt jobb, min trygghet, mitt liv efter fem och ett halv år...Och att börja leta efter nytt tar upp all min tid i stort sett! Skriva CV, söka jobb, gå på arbetsintervjuer...Något som man inte gör vareviga dag, och något som jag trodde jag hade gjort för sista gången...Men icke sa Nicke!
Några arbetsintervjuer har jag varit på, och fått jobb, som jag tvingats tacka nej till, mest pga att det helt enkelt inte kändes bra...Men väldigt trevligt att veta att folk tror på en så pass att de vill ha just mig på den positionen!
Året avslutades i vårt nya hem, tillsammans med goa vänner! Tre-rättersmiddag, god dryck och massa skratt och sång!!!=)
Kunde inte ha avslutat 2011 sämre!!!=) God fortsättning och gott nytt 2012!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback