Nytt jobb, nya utmaningar!!!

Så kan man efter många år som förskollärare äntligen titulera sig det man är, fritidspedagog!!! På måndag är det dax att börja mitt nya jobb, som fritidspedagog! Och det är med stor skräck, och spänning!!!
Jag är livrädd för att det kommer att skita sig rejält, att jag inte ska trivas, att jag inte kommer att komma in i "gänget" och hamna utanför...att inte barnen ska tycka om mig, att jag inte ska göra ett bra jobb...
Men samtidigt är jag så otroligt förväntansfull över att se hur det funkar på ett fritidshem på Åland, speciellt det här fritidshemmet som är vida omtalat i Mariehamn.
Det jag märkte när jag var där på intervju är att de gör väldigt mycket för och med barnen, precis som det ska vara. Deras målsättning ligger i att lära barnen bli självständiga individer, så de ska kunna klara sig själva hemma efter skolan efter år 2, för de går endast på fritids år 1-2, sen är det tänkt att de ska vara så pass stora att de ska klara sig själva hemma tills deras föräldrar kommer hem. Och det kan jag ju hålla med om, det är ju precis som det ska vara! Så deras målsättning tycker jag är alldeles förträfflig!
Jag har lite svårt att se hur man ska hinna med allt som de tycks göra men det återstår att se hur det funkar!
Som sagt, det ska bli ruggigt spännande!!! Även om jag är som sagt livrädd...=)



Passar på att njuta av de här sista "lediga" dagarna, mysa med voffsing och kissarna, pyssla och plocka här hemma... Och förståss skidor, massor av skidor!!!=O)
Och en inflyttningsfika står på agendan imorgon, har lite att göra innan dess, som att storstäda! Herre jisses vad våra djur skitar ner...och vi oxå kanske...Men mest hund- och katthår!!!=)

Och nu har jag då tänkt att jag ska komma igång med bloggen igen, har säkert en hel del att skriva av mig efter de första dagarna på nya jobbet...Det kommer att hända mycket! Och så klart hoppas man ju att det är nån som är intresserad...även om intresset verkar aningen svagt...hur som haver, skorna skaver - bloggande blir det, för den som vill...

//J


Kommentarer
Postat av: Heidi

Det kommer nog att gå jätte bra:)tror på dig vännen!Kram

2012-01-06 @ 12:16:34
Postat av: Carolina

Förstår att det är nervöst, men det kommer säkert att gå alldeles utmärkt, ska du se!

2012-01-07 @ 11:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback