Funderat och funderat...=)

Jag har funderat och funderat på det här med att ha ett tema på min blogg, och än har jag inte kommit fram till något beslut...Det kommer nog att komma lite som det vill, efter humör och ork...=)

Jag skulle vilja lägga ut lite bilder på vårt hus, men det underlättare avsevärt om jag skulle hitta sladden till kameran...Måste hitta den först, sen ska det väl komma ut lite bilder hoppas jag!
Är ju inte riktigt på grej med allt här hemma än, det tar sin lilla tid, speciellt när man väntar på en del lite större saker som underlättar uppackande av kartonger, som hyllor, skrivbord, etc. Nu letar vi bäddsoffa, trodde oss vara på det klara med vad vi ville ha men nu blir jag lite osäker faktiskt...Måste fundera att tag till, gäller att vara helt 100 så det blir rätt, innan vi köper någon...
Det här är den som vi funderat på:


LYCKSELE HÅVET 2-sits bäddsoffa, Henån svart Bredd: 142 cm Djup: 100 cm Höjd: 87 cm Sitsdjup: 60 cm Sitshöjd: 39 cm Bäddbredd: 140 cm Bäddlängd: 188 cm Madrasslängd: 188 cm Madrassbredd: 140 cm Tjocklek madrass: 10 cm

Lite hyllsystem behövs, speciellt för DVD-filmer...När man har några stycken och är lite pedant som jag är så vill man ha dem i ordning och gärna en snygg sådan, så jag måste hitta något som jag verkligen gillar! Och som gärna inte kostar allt för mycket...=)
Och nytt vardagsporslin skulle inte sitta helt fel, eller rättare sagt: det är vi i stort behov av!!! Måste oxå där hitta något som jag verkligen gillar...Mycket blir det...=)
Skulle ju vara kul att hitta något som man kan göra olika färgkombinationer av; t.ex vit mattallrik, svart assiette, grå skål, eller någon annan kul färg...Olika färgkombinationer helt enkelt!!!
Vitt är ju enkelt, för det kan man variera med olika färg på servetter eller liknande om man vill duka lite "finare"...=)

Som sagt, funderingar har jag, massor!!!
Av alla de slag...=)

Helgen har varit riktigt bra, lugn och skön!!!
Fick ett presentkort i avskedspresent från mina "gamla" kollegor, att gå en kurs i ringteknik på Guldviva och den var jag på i lördags. Och det var himlans kul!!! Och jag är så nöjd med vad jag åstadkom - tänk att jag kan göra sånt!!! Lägger ut bild så fort som jag visat det för mina kollegor, tycker att jag är skyldig dem det när det var av dem som jag fick kursen...=)
Filmkväll med grabbarna Grus(sambon och vännen B) fick avsluta lördagen!
Söndag och man vaknade till solsken och kylgrader, men ack så ljuvligt!!! Började dagen hemma med lite plock och fix, lite tvätt och annat...Sen blev det en fika hos H med familj, väldigt trevligt!!! Tack för det!!!=)
Middag hos svärföräldrarna och sen mys i soffan resten av kvällen - underbara helgen! Som nu sakta lider mot sitt slut...

xoxo
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback