Strömavbrott och isiga vägar...

Lördagen härjades av strömavbrott mer eller mindre hela dagen. Det är tur att man kan komma på annat att göra när man inte har ström... men vad konstigt det är! Hade strömlöst som mest 1,5h i sträck och först blev jag irriterad, för vad kan man göra nu då utan ström...inte tvätta, inte diska, inte se på tv, inte surfa...men jag kom ju på att jag kan göra massa utan ström: juldukar och lite julpynt åkte fram, efter att ha dammtorkat allt...Så jag fick massa annat gjort som jag kanske inte fått gjort annars... =) Så det var bra! Och strömmen kom tillbaka lagom tills jag skulle äta lunch, som på beställning nästan!
 
Sen åkte vi till stan för lite mys i biomörkret, the Hobbit!!! Riktigt bra, rekommenderar verkligen den! Ja, alltså, om man gillar Sagan om ringen-triologin så är ju the Hobbit ett måste!!!=)
Det var efteråt som det strulade till sig lite...
Janne åkte med B hem för lite film, jag skulle åka hem till voffsing och sen vidare till M för lite snack. Jag påbörjade min körning hemåt men efter att ha kommit halvvägs och tre sladdar senare, stannar jag bilen och ringer J, vänder om och hämtar honom för jag ville verkligen inte ge mig ut på vägen igen senare! Fy vad läskigt det var att köra...det var första gången sen jag tog mitt körkort som jag inte velat köra själv! Vinden tog tag i bilen, snön yrde så sikten var lika med noll och väglaget var rena rama isbanan!!! Och då körde jag fyrhjulsdrivet...Usch säger jag bara, läskigt värre!
Hem kom vi så till slut, och jag stannade hemma...ville inte ge mig ut på vägarna igen efter den pärsen! Så en brasa i spisen och lite ljus, en stor kopp thé och lite serier fick förgylla resten av min lördagkväll - det var riktigt trevligt det med!=)
Söndagen bjuder på ännu mer snö, så idag är det skottning som står på schemat bland annat. Ett besök hos M ska jag nog hinna med oxå!=)
Kram kram
//J

Kommentarer
Postat av: Mi

Önskar jag vore lika produktiv som dig...då skulle det se bra ut här hemma

2012-12-17 @ 20:06:48
Postat av: Jessica

Inte är jag så produktiv heller....snöskottningen måste jag ta för annars kommer vi inte fram... =) Det andra hade inte hänt om jag inte haft strömlöst, för då hade jag suttit vid datorn eller tv'n...så det låter bättre än vad det egentligen är... =O) Kramizzar!

2012-12-17 @ 20:28:30
URL: http://panterjez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback