Myshelg!

I helgen som var åkte jag ner till Eskilstuna för en helg med bästaste Jenny!
Tog morgonbåten på fredagen, åt supergod sjöfrukost och slumrade sen till en sväng, mest för att undvika illamåendet som ökade då det gungade något hemskt. Tur att man är så pass bra ändå, att om man bara blundar en stund så går sjösjukan över... =)
Satte mig sedan på bussen som skulle ta mig till Sthlm - där jag somnade igen! Tror jag var lite trött... =)
Hann med en liten shoppingrunda i stora staden innan jag skulle med tåget till Eskilstuna. Inte världens trevligaste tågresa jag varit med om, trångt och varmt och irriterande människor som tror de äger hela vagnen...efter x antal sparkar var jag lagom arg och inte långt ifrån att sparka tillbaka... Men så kom jag äntligen fram! Och fick träffa Jenny!!!
Började med att se mig runt på hennes jobb, medans hon städade undan och avslutade för veckan. Sen tog vi en promenix hem och samtalen avlöste varandra - vi hade en hel del att prata om!!!=)
Det är så sällan som det bara är vi, så det var skönt att få umgås med bara varandra och prata av sig lite... Fixade lite god mat, och såg på X-Factor och tog en tidig kväll - så vi skulle få mer ut av lördagen!!!=)
Startade med att ligga i sängen och snacka skit och glo på tv, sen go'frukost i soffan och en riktigt tonårstjejfilm. Sen tog vi oss ut för en liten fika på stan, innan vi mötte upp systeryster som kom för att göra oss sällskap! Fixade till lite tacos som vi avnjöt med lite vin. Sen Så mycket bättre och sminkning av systeryster! Skulle spendera kvällen i soffan för ännu mer mys, men vi gick istället över till grannen som hade "invigningsfest" för sitt nyrenoverade vardagsrum. Vid två-tiden gav jag upp, hade ju faktiskt ett tåg att passa på morgonkvisten...=)
Men väldigt nöjd med dagen!!!
Tidig uppstigning och en härlig morgonpromenad till tåget - en varm choklad och lite smörgås på tåget till Sthlm. Blev stående i Södertälje, då en dörr gav upp och vägrade stängas...efter 45min blev jag aningens stressad och nervös att jag inte skulle hinna med bussen till Grisslehamn. Men så kom ett annat gå, som alla rusade över till, inklusive jag, och jag hann med bussen, med en kvart till godo - det kändes ju bra! Inte för att det egentligen hade gjort nåt, jag hade ju bara åkt hem till mamsen och papsen en stund och det hade inte varit helg fel det heller!( Kanske att de kommer i helgen, hoppas hoppas!!!)
Och på båten fick jag sällskap av bästaste Maria och barnen som varit över och ätit julbord - det var inte alls fel det!!!=)
Det var min helg - en superduper lyckad helg!!!=)
(vy från köket i lägenheten, år 2008)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback