Sjuk, sjukare, sjukast...och uttråkad till max!!!

Vad trist det är att vara hemma! Det händer ju ingenting, varken runt omkring mig eller på FB heller för den delen...Fast det är klart, folk jobbar ju så de kan ju knappast vara på FB hela tiden...Men annars verkar det som att alla har tillgång till FB mest hela tiden, fast inte när jag är hemma och sjuk...när jag behöver uppmuntran och sällskap...Urtrist verkligen!
Men det är bara att bida sin tid, med vila ska väl allt bli bättre hoppas jag...
Natten till tisdag vaknade jag av att hela världen snurrade, och då menar jag snurrade som en karusell!!! Och inget hjälpte, det snurrade när jag låg ner, när jag satt upp, när jag stod upp, när jag blundade, när jag tittade...Verkligen jätteläskigt!!!
Och med tanke på hur jag mått hela helgen så var det inte läge att diskutera, utan jag ringde till företagshälsovården och fick komma till en läkare som var väldigt grundlig. Tacksam för det! Visade sig då, att jag har en diarré- och tarmsjukdom med infektiös orsak, infektion i de övre luftvägarna, högt blodtryck och "kristallerna" ur balans, varav yrseln...Sjukskriven t.o.m söndag, med vila som ordination!!!
Och till på det så blir jag dunderförkyld, med snorig näsa, halsont, rinniga ögon och jag nyser, konstant!!! Så härligt att vara sjuk!!!
Och jag är redan uttråkad...TV'n står på men inget känns lockande nog att titta på, film vet jag inte om jag skulle orka se...hmmm världsliga problem verkligen!!!


Ska iaf försöka laga lite mat idag...inte för att jag är så sugen på mat, fortfarande...kommer knappt ihåg när jag åt ordentlig mat senast...typ torsdags tror jag...Måste nog ta tag i den biten oxå!!!
Jag som alltid är hungrig, och måste äta minst var tredje timme för att inte stoppa i mig en massa onödigt socker för att höja blodsockret, äter typ två gånger om dagen...frukost och någon sorts middag...inte så bra eller hur? Det ordnar sig, bara jag blir ok så kommer nog matlusten tillbaka!!!
Och jag är megastolt över mig själv: Inget godis på 4 veckor, trots att godisskålen var megafylld under hela påsken...Snacka stolt!!! Tror jag kan unna mig något så småningom!!!=)

Tack och hej, leverpastej!!!
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback