Kalas och shopping...

Rätt fascinerande ändå, att man åker iväg för lite shopping i Uppsala och kommer hem med hela bilen proppfull - när vi egentligen inte skulle ha något någon av oss...Jag var ju egentligen bara sällskap, men lyckades ändå göra av med en massa pengar!!! Men det blev faktiskt bara nyttiga saker, saker som jag/vi har användning för...Det har jag förvisso av många saker och kläder, men nu var det faktiskt inga impulsköp, bara därför att, utan bra saker! Bland annat lite saker till huset, och så fick jag rätt många julklappar fixade!!! Det är jag imponerad av!!!=)
Det var en riktigt bra dag, jag är supernöjd!!! Det var så trevligt att få umgås med Maria en hel dag utan andra hälfter, barn eller kollegor - det händer faktiskt inte så ofta!!! Så det tackar jag för! =)

I fredags firade vi min älskling som blev ännu ett år äldre(han fyllde dock år i torsdags, men det kändes bättre att bjuda på kalas på fredagen när vi som vanligt har en massa annat för oss alla andra dagar). Jag har gått och trånad och längtat efter smörgåstårta jag vet inte hur länge nu, så jag bestämde mig för att göra det. Sagt och gjort, smörgåstårta blev det!!!=) Och supersmarrig blev det oxå, nöjd även denna gång...=)
Men på torsdagen bjöd Jan sina anställda/kollegor på tårta, och han hade beställt en marängtårta så det fick det bli!

        

Avslutade med att göra rulltårtsbakelser med färska jordgubbar - riktigt gott det med!!!=)
(Ja jag kan jag med, om jag bara vill...tydligen!)

Söndagkvällen börjar så sakteliga lida mot sitt slut - dagen har gått i rasande fart! Spenderat dagen i huset, skurat och målat badrumsmöbler. Det går sakta framåt men vi börjar väl se ett slut på själva renoverandet, så småningom!=) Nu bara väntar jag på att hantverkarna ska komma och kakla och tapetsera, då ser man ju iaf att det hänt något!!! Och vi kan flytta in...!!! Snart, mycket snart...=)

Nä, nu ger jag upp! Lite serier, och kanske en kopp thé och så är kvällen komplett!!!
He'på're!
//J

Kommentarer
Postat av: Linda M.

Mums, mums! Det där såg smarrig ut! Fattar inte vart dagar och veckor tar vägen - de skenar på som aldrig förr så vete tusan om jag hinner komma och kika till huset innan det är dags för inflyttningsfest! Jo, för det har ni väl tänkt ha sen eller hur? :)

2011-12-01 @ 13:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback