Helgen...

...som varit har varit toppen, så bra som man verkligen kunnat hoppats på!

Lördagkvällen började hos Tove och Micke, för en liten fördrink eller två innan det var dax för oss att ta oss till stan och Indigo där vi skulle äta god middag. Som fördrink beställde jag en klassiker, Cosmopolitan som smakade riktigt bra. Hoppade över förrätten, fanns inget som riktigt föll mig i smaken. Till varmrätt blev det ännu en klassiker, grillad oxfilé med råstekt potatis, vitlökssmör och sommarprimörer - riktigt gott, köttet riktigt smälte i munnen!!! Dessert är jag ju svag för, så det blev Glass och sorbet på is(fyra glasskulor, vanilj, choklad, hallonsorbet och kokos på en assiette av is) - väldigt spännande, och fruktansvärt gott!!! Och till den en spanish coffee! Kan inte annat än att säga att middagen var helt toppen och jag gick inte därifrån hungrig iaf, som jag trott från början...=)





Det som ställde till det lite, och som jag skäms otroligt mycket över, är att jag lyckades med bedriften att välta ut mitt vinglas och allt vin samlades i famnen på Micke...=/ Som tur var tog han det med gott mod, och vår nyktra vän skjutsade snällt hem honom så han kunde byta byxor, och sen kom han tillbaka. Det var en fruktansvärt händelse, det är verkligen inget som jag brukar göra och jag led kan jag säga. Men Micke tog det med ro, och till slut så kopplade jag oxå bort det...och kunde fortsätta kvällen i glada vänners lag!=)

En riktig fullträff minsann, himlans kul och trevligt!
Det får man ju lida för idag då istället...huvudvärk, tunga ögonlock som gärna vill falla ner, fötter som värker...vill bara krypa ner under täcket en stund till...Har inte gjort så mycket idag, men jag lyckades komma ut på en promenad iaf, för att få lite frisk luft...Blir nog en till liten lite senare, innan läggdax...=)

xoxo
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback