Helgen som varit...

...har varit riktigt skön! Ingenting inplanerat, bara vara med mina föräldrar och min bror med sin familj...=) Mest med mina brorsöner så klart! Ljuvliga små barn, härligt värre...Vilka känslor som de väcker, med sina leenden, sina kramar och bara hela sin existens!!!
Och min hund blev varmt välkommen, av alla, allra mest Nicco, brorsans labrador. De kom jättebra överens, från första början, det är underbart!!! De delade mat- och vattenskål, vilket inte är så vanligt bland hanhundar - vilket tyder på att vi har två väldigt snälla hundar!!!
Trots lite sömn är jag väldigt nöjd med helgen - men nu väntar en ny arbetsvecka...Undrar vad den kan föra med sig??? Mycket planerat för denna vecka, som alla veckor...Men snart är det sommar, och sommarlov vilket innebär att det blir något färre barn, vilket innebär att det lugnar ner sig lite, vilket är välbehövligt efter en fruktansvärt hektisk och intensiv vinter/vår.



Åt jordgubbar i lördags, och det var ju bara SÅ GOTT!!! Jag är en stor fantast av färska jordgubbar, kan äta hur mycket som helst - mumsfillibabba!!!=)
Eftersom vi var samlade hela familjen och det är mors dag nästa söndag, och då är inte mina föräldrar hemma och vi kan inte träffas så vi firade lite i förskott. Dagen till ära gjorde jag en liten bakelse på rulltårta med grädde, jordgubbar, blåbär och citronmeliss på toppen - den blev jättevacker och smakade gudomligt!!! Mamma fick en jättefin ampel, hon fick välja själv så fick hon exakt vad hon ville ha!



Nu är det söndagkväll och jag är sååå trött! Tror minsann att det blir en tidig kväll, rätt bra nog eftersom jag har öppning hela vecka, och massa att fixa!

//J




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback