Funderingar om mycket...

Har idag fått det där samtalet som jag länge väntat på...
Jag har som sagt en fritidspedagogexamen men jobbar som förskollärare och det har hittills gått jättebra. När jag sökte tjänsten och fick den så fick jag lämna in en massa papper för granskning och de blev alla godkända och min utbildning blev likvärdig förskollärarens.
Efter nyår finns det ev en chans till att få en fast tjänst på mitt jobb, som förskollärare, eller som barnträdgårdslärare som det heter här. Och min chef vill att jag skickar in mina papper till landskapregeringen för att få mina papper godkända så jag har chans att få den tjänsten...Det är väl helt ok antar jag, men varför kräver socialstyrelsen det nu, när jag fått förlängt flertalet gånger på de papper som jag har??? De har ju blivit godkända en gång redan, ska inte det räcka? Blir så trött när man aldrig kan få vara säker på sin sak...
Kanske man borde kolla om det finns nåt annat jag kan göra? Men jag kan inget annat, det här är det enda som jag är bra på...om jag ens är det...jag vill ju gärna tro det iaf!!! Det är det enda som jag kan iaf - barn!!!

Så nu är det bara att försöka hitta alla papper, försöka få kontakt med nån ansvarig på landskapsregeringen och hålla tummarna - för jag vill oxå få chansen att nån gång få möjlighet att få en fast tjänst!!! Det skulle kännas så fruktansvärt skönt att inte behöva gå omkring och vara orolig över att inte vet om man har jobb efter en viss period...

Och så måste jag fixa mitt körkort - har bara ett halvår på mig att fixa andra skedet! Men det ska jag fixa - jag ska få mitt permanenta körkort!!!=)


//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback