Börjar känna att sommaren är i antågande!

Vilken härlig helg - ljuvligt vackert och härligt varmt!!! Idag speciellt har det varit lite försmak på sommaren, och vad som väntas! Varmt och skönt och helt underbart!
Stack iväg till stan en snabb sväng, det är ju mors dag idag och jag var ju tvungen att fixa till en liten morsdag-present!=) Lyckad blev den oxå!!!
Sen satt jag en stund i solstolen på balkongen och läste lite, tills svetten riktigt rann från pannan - det var varmt mitt i solen måste jag säga! Så gav vi, jag och Bilbo, oss iväg på en riktigt långpromenad - vilket var väldigt varmt!!! Men underbart skönt att vara så pass frisk att jag orkar göra lite mer saker!!!
Sen har jag tvättat, och fixat och donat och mot kvällen blev jag bjuden på kaffe och tårta hos svärmor - gott gott!!!=)

Igår var en helt underbar dag i Föglö - tog mitt pick och pack och åkte ut till Maria och barnen som var i stugan. Tänkte bara vara ett par timmar, dricka lite kaffe och snacka lite skit...Efter att ha legat hemma på soffan helt ensam en hel vecka så var behovet att prata ytterst stort, och sällskap eftersträvades och kan det då blir bättre än en heldag i bästaste Marias sällskap??? Precis vad jag behövde!!!
Och jag blev kvar på middag oxå...Väldigt trevligt - dagen gick alldeles för fort! Men så skönt och härligt det var!!! Bilbo skötte sig exemplariskt, jag upphör aldrig att förvånas - min älskade lilla hund!!!=)

Den här helgen har verkligen varit till belåtenhet - massa frisk luft, härligt sällskap och lite bränd näsa!!!

Nu börjar söndagkvällen lida mot sitt slut, snart läggdax för lilla mig som ska upp ohyggligt tidigt imorgon för öppning...Och jag behöver ju fixa lite med voffsing innan jag åker, då jag är ensam...några dagar till...=) Snart kommer min älskling hem!!!!=)

//J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback