Årets kommunfest...

...gick av stapeln igår kväll och i år var på på Soltuna i Geta. En riktigt bra kväll tycker jag!!!

Det började med att i stort sett hela personalskaran samlades för lite förfest hos A, därefter kom bussen och hämtade oss och förde oss till festplatsen. Där bjöds det på fördrink/välkomstdrink och vi slog oss ner till bords. Lite välkomsttal och dryckespåfyllning och sen serverades en ypperligt god förrätt. Kvällens förrätt var det kulinariska men klassiska Toast Skagen, men för min del blev det en Toast med nån sorts nötköttsröra på en bädd av ruccola och körsbärstomater, väldigt gott!!!=)
Lite mer tal, lite "snapsvisor", avtackning av blivande pensionärer, och för lång och trogen tjänst. Sen kom huvudrätten in, och jag hade valt fläskfilé, med rotsaker och råstekt potatis. En helt ok huvudrätt, men inget märkvärdigt egentligen tycker jag...=)
Lite tävlingar, en egen variant på "På Spåret" - kul men ohyggligt svårt, och massa skratt innan desserten och kaffe och avec. Desserten för kvällen var en väldigt god chokladtryffelkaka med hemlagad glass, smälte i munnen!!! Kaffe på det och kvällen var räddad!!!
Avslutade kvällen med en musiktävling, som sista delmomentet i tävlingen. Den vann mitt lag, men vi hamnade på andra plats för vi lyckades inte på det första momentet...Vi hade färre rätt än de som vann...Inget kul att snubbla på målsnöret liksom!!!

Bussen avgick vid 12-snåret och det var ju för tidigt att åka hem då, eller hur??? Jo så vi begav oss till stan för en kväll på Arken! Och inte trodde vi väl att vi skulle vara där sååå länge heller...Tji fick vi, och taxin tog oss hem vid 4-tiden...Och eftersom det då redan ändrat om till sommartid så var ju klockan egentligen 5, typ...Jag låg i sängen vid halv 6 alltså, och vaknade först vid 8-snåret...Tyckte det var liiiiite väl tidigt att kliva upp då, så jag lyckades på något sätt somna om och sov till halv 11...Lite bättre ändå.
Frukost i magen, lite serier och sen blev det en riktigt långpromenad med voffsing, på ca. 1,5h...Hade bara tänkt ta en liten kortis, men det var ju så himla skönt ute! Klarblå himmel, solsken...visst lite blåsigt och kyligt men ack så skönt!!!=) Riktiga vårkänslor börjar nu vakna till liv!!!

Och som grädde på moset så bjöd svärföräldrarna på middag, och det är ju guld värt när man inte har så mycket mer energi över mer än att ta sig mellan toaletten och soffan, i stort sett...=)

Nu blir det soffhäng resten av kvällen, lite film och serier - min kväll är räddad!!!
Hoppas ni haft en lika bra helg som jag haft!

xoxo
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback