Irriterad!!!

Vad trött jag blir!
Jag känner hur hela jag är motstridig och tvär när jag kommer till jobbet, jag känner hur jag triggar upp mig och blir irriterad på saker som säkert är helt obetydliga egentligen men jag blir så IRRITERAD!!!!
Varför ska vissa saker bara gälla vissa människor????
Vi har varje år vid denna tidpunkt fått höra att vi inte ska hålla på och städa och fixa och dona när barnen är på plats, utan vi får göra det när tid finnes eller strunta i det...Fast strunta i det får vi inte, för det ska göras, och helst då på vår fritid tydligen!
Hela avdelningen ska städas från tak till golv, varje leksak ska tvättas, alla sängkläder ska fixas inför hösten, bord och stolar ska skrubbas och ställas undan - men hur i hela friden är det tänkt att vi ska kunna göra det när vi har barn från 7.15-16.45 i stort sett??? Och när barnen är på plats, iaf på min avdelning, ända fram till sommarstängningen??? Ja det kan man ju undra...
Förra veckan hade vi lite färre med barn några dagar och passade då på att göra en hel del - och det gick smidigt för en viss person var inte där och kollade upp oss. Nu är en viss person tillbaka och stämningen blev helt plötsligt väldigt annorlunda...Och det är samma person som talar om för oss vad vi får göra och inte får göra när barnen är på plats, och det är samma person som är helt överallt och fixar och donar och plockar och grejar och ska ha allt iordning innan stängning!!! Trots att vi har barnen på dagis!!! Hur går det till? Varför gäller vissa saker bara vissa personer! Och det som stör mig mest är att det vi gjort inte duger, utan det måste göras om...som att hon inte litar på oss...det gör mig irriterad så det förslår!!!!

Jag vet, jag brukar inte vara den som klagar speciellt mycket på folk i min omgivning, speciellt inte här på bloggen men nu kunde jag helt enkelt inte låta bli! Jag vet att många vet vem det är jag talar om, men det får så vara, jag orkar inte gå omkring med det här längre! Och jag vet att det är fler än jag som känner så här...
Och jag hoppas innerligt att det blir bättre till hösten, annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra...Får helt enkelt ta ett samtal med berörda person och försöka förstå situationen...eller nåt...



//J

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hoppas det reder ut sig för d3et där är inget roligt!Och att semestern låter dig få lite paus!Kram

2011-06-17 @ 07:54:25
Postat av: Mi

Kan bara säga att jag känner igen mig...fast jag som ska jobba där dit vi ska flytta till fick inte fixa och trixa fast det fanns personal som kunde ha tagit hand om barnen... och den som jag ska dela lokal med började plocka undan saker som är fritids grejer utan att fråga trots att hon tyckte det var så fel att en annan kollega hade gjort likadant och då hade hon blivit så arg..helt slut efter den här veckan.....

2011-06-17 @ 17:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback