Update- back to reality!

Tillbaka i verkligheten, det kan man verkligen säga! Så pass att jag knappt har ork att sätta mig vid datorn, än mindre blogga...Inte för att det har så stor betydelse för det är nog ingen som läser bloggen iaf...Ibland undrar jag faktistkt varför jag skriver blogg, om det är för min egen skull eller för alla andras??? Jag vill ju gärna att det ska vara för min egen skull, och jag sägar ofta att det är för min egen skull, men visst är det roligt att få lite kommentarer då och då, lite back-up liksom!!! En liten push att fortsätta...Och att lösenordskydda min blogg tror jag inte är nån större idé för jag skriver sällan något som retar upp andra, eller som påverkar andra eller som rör andra...Men det är något som de flesta av mina bloggvänner gjort, alltså lösenordsskyddat sin blogg. Det vore ju trevligt att få lösenord då, så man kan fortsätta följa resp. blogg, men om man inte får lösenordet så kanske det betyder att den personen inte vill att man ska läsa bloggen, kan det vara så???


Tillbaka på jobb, och allt är precis som vanligt...Alla barnen är tillbaka efter julledigheter och liknande, och det är full rulle. Jag har känningar i ryggen, annat kan inte påstås, men jag gör vad jag ska om än väldigt mycket mer försiktigt! Jag vågar inte riktigt vara som vanligt än, för rätt som det är så hugger det till i ryggen och jag blir livrädd att ryggskottet ska komma tillbaka, eller än värre bli ett diskbråck!!!
Fler barn på vår avdelning, men samma personalstyrka, vi gör vad vi kan helt enkelt!
Och hemma ser det ut som hej kom och hjälp mig, det blir lätt så när man varit näst intill orörlig i över en vecka...Och den här veckan har jag slutat tidigt, vilket innebär att jag haft massa tid på mig att göra massor när jag kommer hem från jobb. Men det är ju så skönt att sjunka ner i soffan en liten stund...och sen ska man ut med hunden och sen ska det lagas mat och sen ska det...ja så där håller det på!!! Verkligheten heter det visst!!!=)

Men nu måste jag verkligen ta tag i det där med städningen, för nu kommer jag verkligen inte undan längre - dammråttorna är stora som riktiga råttor och jagar en över hela lägenheten - har man två katter och en hund så går det rätt fort att få ordentliga dammråttor!!! Och jag blir så irriterad när det ser ut som det gör, men ändå orkar jag liksom inte göra nåt åt det..Men imorgon, då ska jag!!!
Och egentligen skulle jag behövt åka till stan, måste till optikern och införskaffa mig nya glasögon...Eftersom min hund lyckades få tag i dem och tuggade lite på dem...=/ Men nya glasögon är ju aldrig fel!!!



Idag har jag bakat muffins...Har vid ett flertal tillfället försökt mig på att baka muffins, men tycker alltid att jag misslyckas, de blir för torra liksom...Och det stör mig enormt! Men nu hittade jag ett recept så verkade så himlans gott, så jag var bara helt enkelt tvungen att testa!!! Bildbevis kommer, så småningom...Recept oxå kanske, om de var så goda som de ser ut!!!=)

xoxo
//J


Kommentarer
Postat av: Mi

Puss på dig gumman...du vet att jag läser :) Men jag är lite dåligare på att skriva kommentarer och min blogg är öppen för dig...fast jag skriver ju inte så mycket...får uppdatera den nu då ;)

2011-01-20 @ 19:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback