Lördagspyssel och filmmys!

Lördagen har verkligen spenderats hemma, med några små avstickare för promenad med vovven!
Skönt att bara vara, och inte behöva göra nåt egentligt! MYS helt enkelt!!!


Jag har äntligen fått ner julgardinerna iaf, bara det är en bedrift. För det är kul att få upp nya gardiner, men det är ju så himlans jobbigt med städningen och torkningen och strykningen...Men det är fint när de kommer upp! Vardagsrummet har fått en vårig touch, sovrummet har fått nya gardiner likaså, vårigt kan jag däremot inte påstå att det är...Funderar på om jag måste ta och leta fram lite nya gardiner till sovrummet som är lite mer färgglada. Men vad ska man ha för gardiner i ett sovrum där tre av väggarna är ljust grå, med en fondvägg som är svart med stora blommar på??? Det är ju ett litet svart tema i vårt sovrum faktiskt...Så just nu är det svarta genomskinliga gardiner med något mönster på, rätt så fina faktiskt!

Måste ta lite bilder tror jag...Har just suttit och tittat igenom typ alla mina bilder, och inser att jag inte har typ ett enda på vårt hem...Hmm...det vill jag ju nog ha!!! Även om det nu inte är så mycket att se men ändå, kan vara kul ändå...=) Jämföra liksom!

Lördagkvällen har bjudit på god middag: hasselbackspotatis med wienerschnitzel och svartpepparsås, och grönsallad med fetaost. Till det ett stort glas rött, smakade riktigt bra! Och film så klart! Nu tror jag min sambo håller på med äggtoddy, han har fått något dille på det...Jag tror inte jag någonsin smakat äggtoddy, men kanske jag får möjlighet till det nu då!


Blir nog lite mer film under kvällen, har Predators som ligger och väntar på oss, kan bli bra...eller så blir det helt enkelt inte bra...Återstår att se. Recension kommer!!!=)

Önskar Er en fortsatt bra lördagkväll!
xoxo
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback