Jag kan, jag vill, jag ska!!!

En-två extra vilodagar behövs för att man ska känna sig något sånär i form innan man går på jobb, efter ett ryggskott. Jag fick en extra dag, är inte heller hundra på att jag kommer att klara morgondagen, men jag får helt enkelt göra mitt yttersta...För chefen var tydlig med att hon ville ha mig på jobb på tisdag, pga personalbrist...Det är väl själva 17, att man inte får vara hemma om man är dålig...Det är ju liksom inte så att jag är hemma var och varannan dag för nån åkomma, då kanske jag skulle förstått det. Men när jag är på jobb, trots sjukdomar, så tycker jag att man kan får vara hemma en extra dag när man är i stort sett helt orörlig!
Visst man ska röra på sig som vanligt när man har ryggskott, jag vet, men det går ju så långsamt! Jag kan dessutom inte böja mig ner ordentligt, och det blir ju rätt svårt på mitt jobb...Jag jobbar med barn, som behöver lite hjälp med att dra över overallben över kängor, bland annat...=/
Men de får helt enkelt klara det själva den här veckan iaf, jag är där och inte mer än så...Undrar jag hur trött jag kommer att vara imorgon??? Det återstår att se...
Idag har jag tagit det lugnt, vilat emellanåt och plockat och donat däremellan. Försökt att gå ut med Bilbo, men jag vågar inte riktigt chansa när det är så halt på vägarna!!! Eftersom det töade i helgen, och fortfarande är runt nollgradigt mot plusgrader så blev det ju så där som jag hatar, bara IS!!! Först töar det, sen fryser det på - det ultimata liksom!!!

Ska försöka komma mig ut lite nu ikväll, när sambon kan komma med och hålla hunden, så jag helt och hållet kan koncentrera mig på att gå - det låter som en plan tycker jag! För nu är jag less på att vara inne...Tiden går så sakta och när man vill göra en massa och inte kan, då blir man lite rastlös och inte så lite heller...=)



Håller med: jag kan, jag vill, jag ska!!!

//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback