En bra start på ett nytt år!

Kan inte säga det på ett annat sätt: har ju fått spendera den första dagen på 2011 med bästaste Mi!!!! Kan verkligen inte ha blivit bättre! Tusen tack vännen för att ni ville komma och besöka oss och fira in det nya året med oss!!!

Vi hade en väldigt lugn och skön nyårsafton med god mat och dryck. Till förrätt blev det toast på svartbröd och tonfiskröra, till huvudrätt helstekt oxfilé med vitlökspotatis, mustapekkasås/svartpepparsås och grönsaker. Och till efterrätt blev det enklare än enklast, men gott som få - kladdkaka med vispgrädde!
Till detta ett gott rött vin, som slank ner rätt bra...=) Och en liten Likör 43 med mjölk slank ner oxå, mumsfillibabba!=)
En riktigt trevligt kväll, med massa skratt och roligheter. Avslutade kvällen med några timmars Wii-spelande, hur kul som helst!!!
Bilder finns, men de ligger kvar i kameran fortfarande...Måste fixa det!!! Nu på en gång!!!

Nyårsdagen började med en härligt god frukost, sen en härlig promenad och lite pulkaåkning. En blev det soffan med Ivanhoe, det är ju ändå nyårsdagen!!! Sen hemlagad pizza till middag, alla mätta och belåtna! Sen lite mer Wii-spelande innan vi avslutade kvällen med film och chips och läsk - en riktig toppenkväll!!!
Och imorse åkte dem...=( Inte lika kul men jag förstår dem ju ändå, det är en bit att åka och jag hade säkerligen gjort samma val...Nu är förhoppningarna att det inte går alltför länge innan vi ses igen!!!

Söndagen spenderas ensam hemma, eftersom sambon inventerar hela dagen. Säkerligen hade jag fått hjälpa till, om jag velat...Men jag vill inte, dessutom vill jag inte lämna lillskrutt ensam om jag inte behöver...Så jag myser i soffan med Bilbo, och en massa filmer. Samtidigt som jag pysslar och fixar här hemma, tvättar, viker tvätt, diskar och ja...sånt där hemmapyssel liksom! Men en alldeles ljuvlig dag, är det så här det ska vara??? Slappna av och stressa ner...Skönt värre!!!=)

Önskar samtliga en God fortsättning på det nya året 2011!!!
//J

Kommentarer
Postat av: Heidi

Låter härligt.Kanske det får bli ditt motto för 2011 ;Slappna av mer,och stressa mindre:)

2011-01-03 @ 19:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback