Bara en sån där dag...

Har egentligen ingenting att blogga om, det mesta jag gör just nu är att klaga över min rygg och det känns så pessimistiskt och som att jag ömkar empati och sympati...Det gör jag inte, men när det gör så förbaskat ont så känns det bra att skriva av sig lite smärta iaf...
Idag är det förhållandevis bra ändå, ont och stel men med stilla rörelser så går det sakta framåt...Det känns bra att det faktiskt börjar bli bättre, det ger lite ljus i tillvaron!!!
Idag är en sån där dag som inte är den bästa, en dag när jag känner mig ytterst ensammast i världen, när jag känner att jag inte har nån att förlita mig på...En sån dag som jag har emellanåt, men som jag samtidigt vet att jag imorgon har lämnat bakom mig.
Vet inte varför det blir så, varför jag tycker så synd om mig själv emellanåt, varför jag känner mig ensammast i världen...När jag vet att jag har både vänner och familj, som älskar mig för den jag är...Men när alla är så förbaskat långt borta!!!
Jag har vänner här oxå, tror jag iaf ibland men ibland tvivlar jag...att jag bara har min sambo att umgås med, eller mina svägerskor...Jag vet även att så inte är fallet, om jag bara tog tag i saken och faktiskt hörde av mig till nån. Men det är just det som är det roliga, varför är det alltid jag som ska höra av mig om vi ska hitta på nåt, varför är det alltid jag som kommer med idéerna??? Det är det jag är så less på...Så därför har jag mer eller mindre gett upp vilket innebär att jag sitter här hemma med hund, katter och sambo...och tycker synd om mig själv!!!


Men imorgon är en ny dag, med nya krafter och nya utmaningar och den här dagen har jag lämnat bakom mig.
Funderade på att åka hem till mamma och pappa en sväng, för att få lite ny energi och avlastning...Får se bara om jag orkar sitta i en bil så länge och köra...=) Men men...Det ska nog gå bra! Måste ju passa på för på måndag går Eckerö på dock - och då är man mer eller mindre fast här på holmen!

Och Tjugondedag Knut, sopas julen ut!
Japp, så är det men hos mig är julen utsopad redan...Är väl som många andra, vill plocka fram julsakerna tidigt så man hinner njuta av dem, men vill sen få bort dem ganska snabbt igen för att få ta emot våren!!!
Men samtidigt så tycker jag det blir så mörkt, så jag lämnar ljusstakar och stjärnor kvar lite till...Det lyser upp lite i mörkret iaf!!!
Och jag har alla år som jag bott på Åland, köpt hem lite godsaker till julutsopare som kanske tittar in men det har aldrig dykt upp några. Iår så har jag mer eller mindre faktiskt glömt bort att köpa hem något, eller fixa till något, har haft lite annat att tänka på om vi säger så, så jag hade inget hemma. Å vad händer då - jo det kommer så klart julutsopare hem till oss, och inte bara en utan sex stycken!!! Det är tur att man har frukt hemma iaf, och att de nöjde sig med det...=)


Och lite senare på kvällen dök det upp större julutsopare: Janne med kompani struntade i innebandyträningen och kom på visit för lite kaffe och Wii-spel!!!

Snart sista delen av Svärdet och Spiran - vad ska jag göra sen då????
xoxo
//J


Kommentarer
Postat av: Heidi

Hoppas du har en bättre dag idag.Sådana dagar är inte kul men de kommer och går.Hoppas du orkar köra så du får åka hem en sväng:)Skickar kramar

2011-01-14 @ 07:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback