Akillestendinit och Tennisarmbåge

Den här veckan har besått av en massa läkarbesök! Jag funkar så här, jag har enorm telefonskräck, ogillar verkligen att ringa till folk, vilket de flesta vet...Så när jag väl tar tag i saken och ska ringa till läkare, optiker, veterinär etc så gör jag allt på en gång!!! Vilket innebär att jag får en massa saker inplanerade ungefär samtidigt...Men då har jag det gjort, så tänker jag!!!

Har nu en längre tid haft en så olidigt smärta i armbåge och hälsena, dragit ut på det genom att äta Burana och smörja med Voltaren Gel eller Ibumetin men inget av det har gett nån effekt. Så nu kom jag äntligen iväg till läkare, och jag är som vanligt väldigt skeptisk när det kommer till läkarfolk. Men jag träffade en trevlig ung man som tog mig på största allvar, vilket kändes väldigt befriande och bra!!! Så nu är det konstaterat att jag har tennisarmbåge i höger armbåge och en akillestendinit, alltså hälseneinflammation på  vänster fot. Så nu äter jag en massa starka antiinflammatoriska tabletter och ska på börja fysio för hälsenan. Tabletterna innebär dock att min mage helt slogs ut, vilket jag inte trodde för jag ätit såna tabletter förr men igår kunde jag knappt stå rakt för så ont i magen hade jag. Så nu äter jag även medicin för att motverka magsmärtorna. Mycket tabletter blir det!!!
Men förhoppningsvis hjälper det och jag blir bra i armbågen så jag slipper ta en kortisonspruta i armen, det skulle jag verkligen ogilla!

         



Och dagens inplanerade möte var hos farbror gynekologen, som jag egentligen hade kunnat skippa för han sa mig inget nytt som jag inte redan visste. Så det var rätt bortkastad tid - men nu är det över, för denna gång iaf och jag behöver inte dit på ett tag...Känns skönt på sätt och vis, men samtidigt lite trist att veta att de nu inte kan göra mer i dagsläget...Smällar man får ta och acceptera bara! Det blir att ligga i bara...=)

På återseende!
//J





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback