Back to life, back to reality!

Semestern avslutad och snart första arbetsveckan klar! Lugnt och skönt har den passerat utan större anmärkningar...Känns som det ska bli lite skönt att det blir lite ordning på torpet när alla barnen kommer tillbaka, det blir liksom lite mer att göra och dagarna går fortare...
En kollega frågade idag, om vi verkligen vill att dagarna ska gå fortare, de går ju tillräckligt fort ändå och svaret blev att så klart vill jag inte att dagarna ska gå så rasande fort men när det är färre barn på avdelningen så blir man lite stillastående...man tycks inte komma på något vettigt att göra...Men fördelen är att man får mer kvalitetstid med de barn som är där...Vi diskuterade ett tag, men kom egentligen inte fram till något - det är som det är helt enkelt!=) När det är färre barn hinner man med saker som man annars inte hinner med, och man får mer kvalitetstid med barnen men när det är fler barn så blir det liksom aldrig tråkigt...För- och nackdelar med allt, som alltid...=)

Som sagt, snart har första veckan passerat och snart är det helg igen! Och i helgen som kommer så är det KRÄFTSKIVA!!! Har äntligen tagit mod till mig att ställa till med fest, men har de senaste dagarna ångrat mig lite... Vi har lite olika uppfattningar om hur vi vill att det ska vara när det är fest...och så blir jag alltid så uppstressad och rädd över att det inte kommer att bli bra, att folk inte kommer att ha trevligt...Men jag vet ju samtidigt att det brukar ordna sig! Det blir ju inte roligare än vad man gör det till...=)



Kommer så klart att sakna de som inte kunde komma, men det blir fler tillfällen för fest!!!
Ger dock upp för idag, har stressat på här sedan jag kom hem från jobbet och det värker lite överallt i kroppen, så jag önskar Er en fortsatt trevlig kväll och God Natt!!!
//J

Kommentarer
Postat av: Heidi

Det kommer nog att bli bra skall du se:)Kramar

2011-08-13 @ 06:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback