Vilken höstdag!!!

Idag har varit en strålande härlig höstdag, med solsken och blå himmel med några små vita bomullstussar - så himlans härligt!!!=)
Det blev en långpromenad med vovven, så långt som han nu får gå - men han älskar att vara ute och gå och ströva i skogen, springa omkring överallt med nosen i backen och svansen i vädret. Det är tur det, hoppas bara det håller i sig, jag som gillar att gå långa promenader!



Idag blev det en tur till stan, var lite saker som behövdes införskaffas, bland annat en födelsedagspresent till ena gudbarnet som fyller 5år imorgon. Sen behövde även Bilbo lite grejor, bland annat en "riktigt" säng. Bild kommer - den är underbart härlig! Och så fick han nytt halsband och koppel, eftersom han bitit sönder det andra kopplet...Undrar hur det kommer sig??? Halsband fick han för att vi ville ha ett med reflex i...och det andra var lite litet, han har ju vuxit lite sen han kom hem till oss.

Semestern börjar sakta lida mot sitt slut, känns lite vemodigt...Skulle helt klart kunna vara hemma ett tag till! Men det är väl bra ifs att komma tillbaka på jobb, få tillbaka lite rutiner och så. Det skadar ju inte om vi säger så! Få ordning och reda på matsituationer bland annat...Nu har det varit lite si och sådär med den saken. Har nog skött mig ang lunch och så, men det har nog hänt att det slunkit(?) ner något onyttigt oxå...det var det där med karaktär, jag saknar nog den biten tror jag!!! Hur ska jag hitta den igen då?
Stoppar i mig en chokladbit, men i samma stund som den tagit slut så ångrar jag mid olidligt mycket och tänker att nu är det nog - det här var den absolut sista, nu ska jag bara äta gott EN dag i veckan! Men dagen efter är det som bortblåst och så finns den där chokladbiten där igen...och så börjar det om igen...En ond cirkel och jag måste komma ur den!!!



//J


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vet precis hur sånt där är med onda chokladcirklar.

Det tog tid... men nu funkar det med godis en dag i veckan :) kanske två ibland om man gör något speciellt.



Vilken fin bild, tagit själv?



kram och hoppas helgen blir bra.

2010-09-10 @ 11:47:40
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback