Årets skördefest!



I år var det faktiskt första gången som jag och min kära sambo gav oss ut på vägarna under Skördefesten och besökte några öppna gårdar. Och det var faktiskt riktigt trevligt!=) Så det är nog nånting som vi kommer att göra igen, iaf jag...Jag tyckte det var jättemysigt att bara ströva omkring på gårdarna och se på allt!
Vi gjorde valet att ta med oss vår lilla buse, och han skötte sig exemplariskt, så han får verkligen komma med fler gånger. Och det var så många som kom fram och frågade om honom och berömde honom och sa att han var sååå söt!!! Och det har de ju alldeles rätt i, han är alldeles bedårande vår lille Bilbo!!!
Men vi fick oss ett härligt skratt när han fick syn på Highland Kettle-kor och kalvar - han gillade inte dem!!! Raggen resten och han skulle absolut inte gå dit där de var, han vände på klacken och drog åt andra hållet. Jag var tvungen att ta honom i famnen förbi kalvarna och korna. Stackars Bilbo - men det såg för härligt ut!!!
Det var definitivt en lyckad dag med härligt sällskap och toppen-väder!
Söndagen har även den varit ypperligt bra, trots storstädning här hemma. Men det gick så förvånansvärt fort idag, kanske för att vi var två som gjorde den...=) Bakat lite bröd har jag även hunnit med och blivit bjuden på födelsedagsmiddag hos svärmor. Alltid trevligt att bli bjuden på middag! Och innan vi gick hem så plockade vi lite äpplen och plommon, som vi nu ska smaska på! En del iaf, ska faktiskt göra höstens första äppelpaj imorgon!!! Men den ska avnjutas först på tisdag...=)

Fortsatt trevlig söndagkväll!
//J


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, öppna gårdar är verkligen ett bra påfund tycker jag. Så himla mysigt med sånt när hösten kommit och alla mestadels sitter hemma och kurar. Nu får man ju se att det finns folk på kobben fastän det inte är sommar liksom! :)

2010-09-20 @ 11:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback