X-tra vilodag ger välbefinnande!

En vilodag extra, det tog jag mig idag. Och den är nog välbehövlig om vi säger så, för förkylningen är nu ett faktum!
Hostan som har letat sig hem till mig är inte att leka med, det bara "killar" i halsen hela tiden och det är irriterande. Natten har inte varit den bästa, så fort man lägger ner huvudet på kudden så är det som förgjort, ligger bara och hostar tills man nästan spyr...inte alls kul! Gick och la mig på soffan vid 3-tiden, så åminstone Jan skulle få sova i fred. Lyckades där, så småningom att somna om, efter många om och men...Det är inte kul när man inte får sova pga hostan! Köpte mig en fruktansvärd hostmedicin som ska vara toppen säger dom...jag vet inte jag...när man får kväljningar av att svälja den så vet jag inte...smaken satt kvar i halsen hur länge som helst, vilken fruktansvärd smak! Säkert jättebra, men man ska få ner den oxå, utan att den kommer upp igen...=/



Ikväll är det teater som gäller, det ska bli väldigt trevligt! Hoppas bara att kan klara mig utan att få hostattack mitt i! Det ska iaf bli kul att komma ut och göra något, efter att ha suttit inne i tre dagar...Men imorgon är det tillbaka på jobbet som gäller. Förhoppningsvis är det lite lugnare, då det är höstlov på holmen. Kanske det finns några barmhärtiga föräldrar som har sina barn hemma, så jag får det lite lugnare på jobbet...=) Nä, så får man inte säga, men det är så det känns ibland. Det finns föräldrar som inte riktigt förstår vitsen med att ha sina barn hemma emellanåt, de har det ju så bra på dagis. Klart det, men de har det bra hemma oxå! Och det finns barn som har längre "arbetsdagar" än sina föräldrar, det är det ingen som tänker på!
Jag vet, jag ska väl inte säga något som inte har barn. Men jag jobbar med dessa barn och jag ser dem alla dagar, ibland oftare än vissa föräldrar gör och då är det något som gör mig orolig!
Önskar bara att man kunde ha sina barn hemma när man kan, för det kommer en tid när de inte alls vill vara hemma längre - njut av den här tiden!!! Det vet jag att jag skulle göra, om jag kunde...



Oj, vad det vräker ner just nu! Och jag som skulle ut med hunden...väntar ett tag till...han verkar inte ha nån brådska direkt!
På återseende!
//J

Kommentarer
Postat av: Fia

Låter som du börjar bli på benen igen, förrutom hostan då. Inte alls så trevligt, har du fått utskrivet Cociliana??Den brukar de skriva ut när man har sådär.

Men vet du, jag har tänkte flera gånger på det.

Hur hemskt det är att barnen är med säkerhet 9 h på dagis. För att det tar ju tid till och från jobb också.....Ja fy tusan säger jag. Och att man sen tycker att de ska vara där om man är ledig. NEJ det finns inte i min värld! Jag fattar inte vad folk tänker. Är det inte så att barnet har det bäst hos föräldrarna. Och att det är vi som ska uppfostra dem och inte dagis personalen???

Förra veckan när jag låg hemma sjuk, var Frida hemma med mig. Inte ens tanken slog mig att hon skulle åka till dagis för att jag var hemma sjuk.

I torsdags fick hon komma en stund för deras utflykt till Trollet Lubbe ägde rum. Och de hade ju alla barn sett fram emot hela vecka, Frida ville dit. Och jag pratade med dem, och självklart skulle hon få komma med, och att de var flera som bara skulle komma för utflykten , någon timma bara. Och kan du tänka dig... att jag ändå fick dåligt samvete. Ja, det är inte lätt att tampas med sitt samvete. Frida hade skit kul och var glad och nöjd resten av dagen. Det var väl det viktigaste. Men NI gör ett skitbra jobb på ditt jobb, bara så att du vet=) Kram!

2010-10-13 @ 15:45:05
URL: http://skogsglantans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack vännen, värmer att höra de orden!!!=)

Kram på dig!

2010-10-13 @ 15:52:15
URL: http://panterjez.blogg.se/
Postat av: Linda

Kalla mej obarmhärtig förälder!:) Elvira har varit ledig idag och kommer till dagis i morron. Dessutom kommer hon på fredag också för då har jag läkartid och jag besparar farmor lite som bara behöver barnvakta ett barn den dagen. Men jag har henne hemma när jag tycker att det behövs och om Elvira gärna själv vill. Fortfarande är hon så glad över att äntligen få vara på dagis och leka med kompisar så jag anser det bara nyttigt för hennes del.Hon stormtrivs helt enkelt och det fattar väl vem som helst att barnen trivs! Ett fint dagis med världens bästa personal och många kompisar är väl himmelriket för vilken unge som helst. MEN sen kan man ju undra hur sådana föräldrar som har barnen på dagis lååånga dagar tänker. De som inte ens har barnen hemma när de har möjlighet till det. DET övergår mitt förstånd.

Skönt att förkylningen börjar ge med sej, Jessica. Dom där envisa natthostorna brukar man ibland kunna dras med länge. KRAM

2010-10-13 @ 19:32:47
Postat av: Jessica

Linda, det var inte meningen att trampa på en öm tå, den det var verkligen inte dig som jag syftade på. Jag vet att du har dina barn hemma när det behövs och inte behövs, och barn behöver ett socialt samspel, så de ska absolut vara på dagis, det är ett bra tillfälle för det. Jag ville bara uppmärksamma på hur läget faktiskt är, hos vissa!!! =)

Kram på dig!

2010-10-14 @ 20:08:48
URL: http://panterjez.blogg.se/
Postat av: Linda igen! ;)

Jag tog nog inte åt mej så, men jag kan tänka mej att en del funderar hur man tänker som förälder ibland. Har ju själv jobbat på dagis och vet hur tankebanorna bland personalen kan gå. :) Fast det är ju en jäkla skillnad när man är hemma som jag är nu så det går kanske inte att jämföra i det här fallet.

Fy attan vad et blåser nu i alla fall!! Ljusen är tända och man inväntar ett svart mörker när som helst känns det som. I morron blir det att skena runt gården och halva skogen för att leta reda på lite grejer har jag på känn. Sandlådssakerna har åtminstone börjat rymma har jag sett...

Kram!

2010-10-14 @ 20:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback