Klickerträning=trött hund!

Det har vi startat med nu, här hemma. Med hunden alltså! Det ska bli intressant att se om vi orkar uthärda och köra detta...Jag vet att jag är skeptisk och det gör ju inte det hela alls bättre! Men jag ska definitivt ge det en chans, jag ska köra till 100 på detta! Skeptiskt är väl inte heller rätt, jag vet inte om jag har tålamod nog att genomföra detta för det går ju liksom inte på en gång, det tar tid men det ska vara värt det i slutändan! Så det är det jag försöker se fram emot!!!
Och ikväll var då första praktiska tillfället. Och vi fick beröm, ledaren tyckte vi hade bra kontakt med varandra, Bilbo sökte frivilligt ögonkontakt med mig, precis som han ska göra! Och han både satt och låg, på kommande med klick - jättekul! Testade även lite targeting, och det funkade till en början men efter 1,5h träning så var Bilbo både trött, slut och frusen och inte alls intresserad av varken godis, mat eller leksaker. Då får man nog lov att ge upp, iaf för den här dagen! Ska jobba med detta lite varje dag, så blir det säkert bra i slutändan sen!=)
Det är iaf spännande, och jag är så imponerad av min lilla vovve, han är sååå duktig och duktigare ska han bli!!!
Nu ligger han här, helt slutkörd! Det blir till att sova nu tror jag minsann!



Nu vankas en stor kopp thé för mig och sen blir det sängen, imorgon börjar dagen mycket tidigt!
Denna vecka går i rasande fart - kurs måndag-tisdag, veterinären med katten och träning på onsdag, stan och zumba på torsdag och på fredag bär det av hemåt, ska ju på efterlängtat 30-årskalas!!!=)
Och shoppa lite ska jag försöka hinna med oxå, de där julklapparna liksom...=/

xoxo
//J

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra jobbat Bilbo! Det blir nog bra det där ska du se Jessica - tålamod är en hundägares bästa vän kan jag tänka mej?;) Fast jag kan nog tro att det är en hel del jobb med att nå det mål man vill med träningen. Sen är ju endel hundar och raser mer lättlärda än andra så man ska försöka låta bli att jämföra, även om det säkert är svårt. Lycka till!

Kram

2010-10-27 @ 09:41:12
Postat av: Linda

Hna är ju sååå söt :)

Hur funkar såndär klickerträning egentligen?



kramis

2010-11-04 @ 12:52:57
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback