Inget att tillföra omvärlden!

Det händer inte så mycket spektakulärt i mitt liv, så jag har inte så mycket att tillföra världen. Och det som händer och sker är egentligen ingenting som skulle intressera nån annan så jag vet inte om det är så mycket värt att blogga om...
Hade iaf en urmysig middag här hemma i fredags med två go'a vänner. Det var ett sånt där tillfälle när man bara sitter och pratar och umgås och bara har det hur bra som helst - väldigt trevligt!
Bjöd på tre-rätters faktiskt. Hade inte tänkt det från början men så bidde det iaf. Slängde ihop något några minuter innan gästerna anlände - rätt fascinerande faktiskt. Men gott blev det!!!
Förrätt: Toast med tonfiskröra
Varmrätt: Ugnsrostade rotsaker och kycklingfilé, tzatsiki och grönsallad.
Dessert: Vaniljvisp med hackad dajm(som glass)
Dryck: Rött vin, och/eller öl
Kaffe och konjak/likör
Tror att jag talar för alla att maten smakade bra - för allt slank då ner till sista biten. Eller så hade jag helt enkelt gjort för lite mat...så kan fallet oxå vara förståss...=/

Hela helgen var fullspäckad med aktiviteter i stort sett. Började dagen med loppis i stan, och tro det eller ej så hittade jag faktiskt två koftor som jag köpte, endast 8€, som hittat!!! Och sen hittade jag kaffekoppar på en annan loppis, som vi ska ha på jobbet, barnen ska få ha i dockvrån...Endast 5€ för 6 koppar med fat, assietter, sockerskål och gräddsnipa. Så det var det helt klart värt!
På kvällen var det så dax för "Förlorarfest". I våras utmanade vi en annan förskola här på Åland i en motionskamp, vi skulle ta oss till Gibraltar, alltså räkna kilometrar. Förlorarna skulle hitta på något kul för vinnarna, och vi hade ju så klart inte tänkt förlora. Men tji fick vi - vi förlorade, och vi förlorade stort...så vi tror att det var något fusk nånstans... Men så var det så dax för fest i lördags och det var en väldigt trevlig tillställning.
Så klart var det tävlingar på schemat, och vi på Klaralund var så klart väldigt revanschsugna! Och med rätta, för vi vann ju kvällens tävlingar!!!
Söndagen var då så lite segare än vanligt...jag är absolut inte van med tvådagars, det är ju tur att det inte händer alltför ofta!!!
Men allt som allt så har helgen varit väldigt bra!

Och snart har hela veckan gått, redan onsdagkväll! Och Bonde söker fru börjar ikväll, spännande att se vilka vi ska följa här i höst...för nog kommer jag väl att sitta här och titta på det oxå...=) Nu är det snart dax för alla mina serier att börja, det blir en hektisk höst må jag säga!!! Ska väl försöka hinna mig på lite träning och tid för sambo och hund oxå kanske...=)
Men nu, nu är det dax: Grey's Anatomy!!! Vad kommer att hända, vad kommer att ske???? Spänningen är oooolidlig!

//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback