Extremt höstigt...

...det kan man ju definitivt säga att det är just nu!
Stormvindar nästintill och regnrusk på det - det är höst så det förslår om vi säger så! Och det gör att mitt tålamod prövas till det yttersta!!! Det är så här, jag har en lite valp som gärna styr och ställer. Och eftersom vi älskar honom mer än något så får han göra det - nä men nästan iaf känns det som ibland!
Ett par kvällar här nu när jag försökt att ta ut honom på en lite promenad, för att han ska kunna göra ifrån sig innan kvällen och så, efter kvällsmaten, så bara VÄGRAR han! Han sätter sig bokstavligen ner på rumpan och sätter framtassarna i backen och tvärnitar!!! Vägrar att röra på sig och bara blänger på mig: undrar liksom vad som pågår i hans huvud just då? Och varför gör han så???? Är det bara så att han helt enkelt inte vill gå??? Det är ju inte direkt så att jag går megalånga promenader med honom, hur ska det gå till när han är så liten? Men iaf, varför vill han inte en gå en liten promenix på knappa tio minuter? Kan annars bara sitta och lukta på ett och samma ställe i tio minuter utan problem...ibland undrar jag... Ja mitt tålamod är inte bra nog för såna duster, och jag blir gråtfärdig! Tårarna bränner bakom ögonlocken och jag blir så trött!

Usch, klagoblogg idag märker jag! Det är inte meningen...men idag är bara en sån dag...som många dagar just nu känns det som...
Och min bloggtorka tycks ha drabbat flera: har ett flertalet bloggar som jag följer och jag tror minsann att även de råkat ut för höstdepp och brist på motivation inför bloggandet. Så är det ju, jag bara hoppas att de återupptar sitt bloggade inom kort - det är både spännande och informationsrikt att ta del av Ert liv! Många tips och idéer, uppdateringar om vänner som man har mindre kontakt med...
Ja, jag förstår precis hur Ni känner er iaf!

Nu - en kopp thé och lite Äntligen hemma tror jag minsann!
Kram på Er!
//J


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som han har nån form av trots ålder på gång?Det är ju din blogg om du nånstans får klaga borde det väl vara här:)Kramar i höst mörkret.Hoppas det blir bättre snart.

2010-10-20 @ 19:53:35
Postat av: Mi

men jag är här...har ju lagt upp massor i min blogg...kanske jag inte är höstdeppig..eller bara glad för min dator :)

2010-10-21 @ 20:34:02
URL: http://mielmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback