Dop och familjeträff!

I helgen har det varit stor familjeträff, det skulle man helt klart kunna säga. Det är inte ofta som vi träffas alla samtidigt så det var väldigt trevligt.
I fredagskväll begav jag mig hemåt, alltså till mina föräldrar, för att övernatta där och sen på lördagförmiddag stack vi iväg ner till Linköping där min bror och hans familj bor. Jätteroligt att få träffa dem alla igen, det blir alldeles för sällan och jag saknar ju nästan ihjäl mig efter de där små brorsönerna som jag har! Ljuvliga små varelser!=)
Idag var det iaf dax för dop för minstingen, Elliot. Massa att förbereda och fixa inför ett dop - men allt fixade sig och det blev jättebra. Elliot var lite grinig, mest beroende på att han var väldigt trött men att sova var inte ett val! Nä, han skulle helt enkelt vara vaken. Men under hela dopceremonin var han nöjd och belåten, och skrattade och höll med om allt som prästen sa. När han sen fick vatten på sitt lilla huvud så valde han att leka med vattnet i dopfunten, det tyckte han var kul!
Men när det hela var över så gav han upp och tårarna sprutade! Det dröjde sen inte länge innan han somnade...och sov medans vi fikade, sen vaknade han och var hur nöjd som helst!
Massa fina presenter och massa uppmärksamhet - kan man ha det bättre???=)
Jag hade äran att få bli gudmor till Elliot - blev så glad när jag blev tillfrågad, för det hade jag verkligen inte räknat med! Jag ser det verkligen som en ära att bli gudmor/fadder! =)

Jättenöjd med helgen, ångrar mig inte alls att jag åkte trots att jag får sån ångest och dåligt samvete när jag lämnar J med allt där hemma, hunden och katterna. Och saknar dem så det gör ont i magen gör jag ju oxå!!! Men imorgon bär det återigen hem igen, och då dröjer det väl inte länge innan jag längtar bort igen!=)
Men först, ska jag försöka hitta mig lite julklappar - tror ni att det lyckas???
Nu blir det snart sängen för mig, har varit en lååång helg full av mys med brorsönerna mina. Usch, undrar när jag får träffa dem igen???*snyft* Ja ja, det ska väl gå bra...det har ju gjort det hittills...=/

Hoppas alla haft en lika bra helg som jag haft!
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback