Day 06 - Your day

Vaknade först vid sju-snåret när hunden hoppade ner från sängen, ropade till sambon att nu är Bilbo på G och somnade om. Vaknade sen av en kall nos mot min, alltså Bilbo som ville komma upp i sängen och värma sig lite efter en snabbis ut. Sen somnade båda två om tydligen, för jag vaknade med ett ryck och såg att klockan var närmare 10...Det var länge sen jag sovit såååå länge - jätteskönt för övrigt!
En liten tur ut med Bilbo för lite mer kisseri och sen in för frukost, åt oss båda! Som jag avnjöt i soffan med lite serietittande.
Sen var det dax att sätta igång med dagens stora projekt, men frågan var: Vart ska man börja??? Det ska städas, plockas, tvättas, bytas gardiner och fixas och donas!
Började så klart med att plocka, det är lättare att städa sen. Efter det så satte jag igång med dammsugningen, och sen paus för lite lunch. En snabb sväng ner till butiken var jag oxå, måste hinna innan de stänger! Sen torkade jag alla golven, med hjälp av både katter och hund. Intressant det där: så fort jag tar fram dammsugaren så springer alla iväg, men när jag kommer med moppen så tror alla att jag vill leka??? Hmm...
Bytt alla handukar, tre tvättar snart klara, sängen nybäddad och klar, snart dax för middag...Undrar vad som står på menyn idag??? Tror det blir ugnsrostade rotsaker med lövbiff och cole slaw...=)

Har plockat fram julgardinerna, nu ska de bara strykas och sättas upp. Och så måste jag leta efter ljusstakarna, för jag vill ha de framme till första advent som är nästa helg och jag vet med mig att jag inte hinner i veckan...så det är lika bra att göra det nu!
Nu sitter jag äntligen ner för en kopp kaffe och en liten chokladbit - måste få lite mer energi innan jag sätter igång med strykningen!
Och senare ikväll bär det av till en vän för lite filmkväll - ska bli skönt att få koppla av lite, för det kan jag göra när jag är borta...inte när jag är hemma...då finns det massor att göra mest hela tiden!!!=)

Det är nog min dag det - so far!!!=)
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback