Day 05 - Your definition of love

Your definition of love - det är nog inte det enklaste för mig!
Jag har alltid trott att det ska vara så himlastormande med fjärilar i magen, svettningar och nervositet, och så är det nog oxå, så där i början...Men det går ju liksom över, men för det så försvinner ju inte själva känslan. Även om det lättar med nervositet, fjärilar och svettningar så vet man ju ändå att kärleken finns där, och den gör sig så klart påmind nu som då!
Men det viktigaste för mig är nog inte att det ska pirra i magen hela tiden, det viktiga är att jag kan lita på personen i fråga, känna mig trygg i hans sällskap och all osäkerhet är fullkomligt borta!=)

Kärlek för mig är nog trygghet och gemenskap med en annan människa, en människa som man valt att förhoppningsvis dela resten av sitt liv med och det finns ju en anledning till att man vill dela sitt liv med den människan. Kanske för att han kompletterar just mig!
Känslan att kunna vara den man är, säga vad man vill, bråka och sen kunna bli sams igen...
Det är mycket som definierar kärlek, finns varken rätt eller fel...

Jag har inte varit kär så många gånger, kan räkna dem på en hand men småförälskelser har det ju funnits ganska många. Det är de där småförälskelserna som gjort att man klarat sig utan den stora kärleken, de har liksom varit en hjälp på vägen till stora kärleken, iaf för mig!
Visst har jag hoppats på att många av mina småförälskelser varit Han, den jag skulle dela resten av mitt liv, men så har iaf icke varit fallet.
Men man är tvungen att kyssa många grodor innan man hittar prinsen - och jag har kysst min beskärda del grodor innan jag hittade MIN PRINS:


xoxo
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback