Day 01 - Introduce yourself



This is me!!!

Jessica Maria Marlene Öhman var namnet, föddes en tidig höstdag i september. Hade tydligen lite mer bråttom till världen än vad barnmorskorna trodde, så min far hann inte vara med under förlossning. Men det ordnade sig ju bra ändå!
Uppvuxen på landet en bit utanför Arlanda, så jag har dagarna i ändå sett flygplanen lyfta och landa, men det har inte stört mig det minsta!
Gick mina första skolår i Råbergsskolan, flyttade sen till högstadiet i Märsta där man fick ett helt annan umgänge än tidigare, det var kanske där som allt började, där som man blev den man är...
Musikintresset har alltid varit stort, vilket ledde till att jag valde det estetiska programmet i gymnasiet med teater och musik som inriktning, ett val som jag än idag INTE ångrar!
Har haft lite svårt att bestämma mig för vad jag ska bli när jag blir stor, valen har varit många: frisör, polis, pilot, bagare, flygvärdinna, reseledare, barnmorska...You name it!!! Men efter några års vikarierande som barnskötare bestämde jag mig till slut för att börja studera och utbilda mig till fritidspedagog. Sagt och gjort, papprena fylldes i och skickades iväg och i mitten av sommaren -00 kom intagningsbeskedet: välkommen till Härnösand!!! Och mycket fixande och trixande blev det, måste ju hitta ett boende och först komma till sans med att jag skulle flytta 65 mil hemifrån. Men det ordnade sig med allt det oxå - ända tills jag ringer till skolan för att fråga nånting och jag har ingen plats!!! På något sätt har jag försvunnit i rullorna och min plats var redan upptagen!!! Snacka stor besvikelse, vad ska jag göra nu??? Då meddelar Gävle högskola att jag blivit antagen på reservplats, och jag tvekar inte utan ringer direkt och tar platsen - här ska jag inte puttas undan en gång till!!! Efter en väldigt stressfylld sommar sticker jag och en kompis iväg på en veckas retreat i Turkiet - välbehövligt ska jag säga!!!
Sen var det bara att packa väskorna och sticka till Gävle och börja plugga!!! Och det är nog bland det roligaste jag har gjort!!!=)
Blev klar fritidspedagog sommaren -03 men fortsatte plugga ännu ett år, Idrott och hälsa 40p. Vilket oxå det var grymt kul och jag lärde mig fruktansvärt mycket, framförallt mycket om mig själv.
Det var även i Gävle, vintern 2003 som jag träffade min kärlek, han som jag lever med idag, han som fick mig att 2006 lämna mitt liv bakom mig och flytta till Åland - långt ifrån familj och vänner!
Numera bosatt på Åland, i en stor lägenhet på fem rum och kök. Jag delar den med min sambo, som är egen företagare, och tillsammans har vi två katter, Gustav och Athlas, samt en vildbase till hundvalp Bilbo.

   

Intresserad av musik, film, teater, bild och pyssel - är en liten pysslare och fixare, gillar att hålla på att greja med mat och bakverk.
Vill ha det rent och snyggt omkring mig, är lite av en pedant med ett humör som heter duga. Har ögon som växlar i färg, beroende på humör: gröna, blå eller svarta, ni kan ju själva gissa vilket humör som representerar vilken färg???
Viktpendlare - har flertalet gånger gått ner massor i vikt, för att sen gå upp allt igen. Men den här gången har jag bestämt mig för att det inte ska gå på samma sätt igen!
Tränar boxercise, core och Zumba, något som jag verkligen älskar att göra!!! Promenader med älsklingen och vildbasen är något som jag oxå njuter av!
Tittar mycket på serier och tv, en stor passion som jag har, till mångas och även mitt stora förtret, eftersom jag följer dem slaviskt!!!=)

Är nog rätt så nöjd med mitt liv ändå, fast visst finns det ju vissa saker som jag saknar och längtar efter: ett eget hus och så klart barn...
Men eftersom jag har en sjukdom som försvårar möjligheten att bli gravid är inte förhoppningarna så stora att det ska ske, men än är inte hoppet helt ute, vi håller fortfarande tummarna för att det ska gå, på ett sätt eller annat!!!=)
Och som alla tjejor säkert drömmer om: det stora bröllopet! Har egentligen aldrig önskat mig ett megastort bröllop, om ens ett stort...men ett litet skulle jag nog ändå vilja ha...=)

Det var en kort presentation om mig!
xoxo
//J


Kommentarer
Postat av: Linda

Tycker du att det var en KORT beskrivning :) hihi.

Tack för att du delar med dig.

2010-11-15 @ 16:26:40
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/
Postat av: Heidi

Härligt:)Är kul o läsa,det var nog ödet som ville att du skulle till Gävle;)

2010-11-15 @ 18:17:41
Postat av: Julia

Högstadiet i Märsta.... Minns det som igår;)

Känner mig ganska träffad vad det gäler sommaren 2000... Den resan var inte fel den du!!!

Ha det bäst!

Krameli kram

2010-11-16 @ 18:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback