1:a advent

Idag är det 1:a advent, vilket betyder att nu har nedräkningen till julen börjat på allvar!!! Bara fyra veckor kvar och än har jag massor kvar att göra... Men en del av julklapparna är faktiskt klara och jag är nöjd med mig själv som faktiskt inte behövt stressa ihjäl mig!!! Fast visst, har några kvar än så länge och kanske det är de som är de svåraste...Kanske därför som jag ännu inte hittat just de julklapparna!

Men 1:a advent, en härlig vinterdag har det varit! Strålande solsken men kallt, men vad gör det när det är så härligt mysigt?
En långpromenad med Bilbo, som fullkomligt älskar snön fast idag blev han väldigt kallt om tassarna tror jag...=/
Sen åkte vi på julmarknad i skolan, kul att träffa lite känt folk och kolla utbudet. Det var det vanliga i stort sett, julkransar och julgrupper, lotterier, julgodis och bakverk av olika slag. Blev en liten vinst som innebar en påse bullar, köpte även glöggbollar och "snöbollar", vita chokladbollar. Snöbollarna var ok, glöggbollarna föll inte oss i smaken...trots att vi gillar glögg både jag och Janne. Men men...
Blev även ett litet pepparkakshus, bara för att det är så grymt gulligt fint!

        

Efter middagen åkte vi till Jomala kyrka, för en adventskonsert där J's brorsdotter medverkade. Lite stämningsfullt och julmysigt verkligen - alltid kul att göra något som man inte gör alltför ofta.
Och nu spenderas resten av kvällen i soffan med lite Gossip Girl, bloggande och tydligen Ensam mamma söker, som jag för övrigt inte brukar titta på...Men det ska väl bli lite film kanske innan läggdax!=)

Hoppas alla haft en riktigt trevlig Lilla Jul och 1:a advent!
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback