Valborg-10

Så har vi då gått i i majmånad, usch vad tiden går fort egentligen! Känns som det inte var så länge sen som det var jul och man sprang omkring och stressade för att hitta julklappar till alla. Nu är det snart semestertider och det ska passas in och fixas och donas så att alla får som de vill...förhoppningsvis...Det gäller ju inte alla, men de flesta iaf...
Valborg 2010 spenderades på Åland, närmare bestämt Vårdö. En brasa, lite korv och potatissallad och mjöd till det varvat med suveränt sällskap gjorde kvällen väldigt bra! Och jag var för en gångs skull chaufför, snacka om en sambo som njöt i fulla drag utan att behöva tänka på att köra...=) Lite kallt och ruggigt blev det till slut, så då förflyttade vi oss in för att dricka lite kaffe och avnjuta hembakta struvor, och så spelade vi lite kort. Vi är väldigt nöjda med valborgskvällen, precis som det ska vara!=)

Första maj började med en strålande nyhet: kl 7.45 imorse fick min bror och hans Sara en lite kille, på 3860g och 52cm. Efter en väldigt dramatisk förlossning där navelsträngen var lindad runt halsen och den lille alldeles blå och livlös, så mår de nu alla bra!
Jag längtar efter att få träffa den lille guldklimpen och jag hoppas att det blir snart. Planerna för helgen blev kanske inte riktigt som jag hade tänkt från början men saker och ting händer och det kan man inte rå på, och så får det helt enkelt bli. Jag tror väl att jag fixar det ändå!
Solen har spenderat större delen med oss och vi har försökt att verkligen njuta av den! En tur till svärföräldrarnas stuga i Eckerö samt lite sightseeing, en långpromenad och lite rekognisering...Hade egentligen massor att göra inomhus men vem vill sitta inne en så fin och härlig dag som denna? Ja inte jag iaf! Så det får väl läggas åt sidan, som så mycket annat...=)
Kvällen fortsätter i filmens tecken - har en massa filmer att se på, och nån ska jag väl orka mig igenom!

Avslutar med att lägga in en bild från dagens strapats...=)


Fortsatt trevlig helg önskar jag alla!
//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback