Lite extra energi!!!

Solen och värmen ger lite extra energi till en annars väldigt trött och orkeslös kropp och själ!!!
Helgen som var har varit strålande, varmt och gott och helt underbar! Och då ska man så klart stå på "scen" mer eller mindre hela lördagen...Men det var ju i solen, så inte klaga...fast jag hade ju gärna mer legat där i solen än sprungit ut och in och agerat!=) Fast det är kul det med, annars skulle jag väl inte göra det...=)

Lördagkvällen avslutades hos en god vän och massa bra filmer. Tog med mig en bärpaj att smaksa på, väldigt uppskattat av männen!!! Och det är ju alltid trevligt!=) Testade på att göra egen hemlagad råkräm, istället för vanlig vaniljsås - den smakade fakiskt himlans bra!!! Så den kommer jag definitivt att göra igen!
Söndagen spenderades mestadels inne faktiskt, hade en hel del att göra inomhus och jag fick massor gjort!!! Men så klart var jag ju tvungen att gå ut och njuta oxå, vad annars!=)
Kvällen avslutades med ishockey: Sverige mötte Kanada och det var inte populärt hos oss, att Sverige faktiskt vann...Men jag är nöjd, det är huvudsaken!!! Nu är det bara att hålla tummarna för att det går vägen genom hela VM!!!

Dax att börja tänka på middagen, som idag ska bli Rabarbergröt...Svärmor kom via igår med en hel drös av rabarber och de måste jag ju göra något av. Men eftersom jag inte ska äta så mycket godsaker så blir det inte paj, utan gröt och kanske lite rabarberkräm, det tycker jag är gott!!!=)

Hoppas att ni, som jag, njuter ordentligt av solen och värmen!!!
xoxo
// J


Kommentarer
Postat av: Heidi

Rabarbergröt?Aldrig hört talas om,alltså som riktig gröt med rabarber i??

2010-05-18 @ 20:06:17
Postat av: Jessica

Japp, rabarbergröt...Trodde inte heller på det först, men vi får det faktiskt på jobbet oxå...=) Janne ville ha och då gjorde jag: kokar rabarber i vatten så den blir lite lös, har sen i mannagryn, socker och en nypa salt. Koka som vanlig mannagrynsgröt...Ät och njut! Rätt gott faktiskt, men har en speciell smak!

2010-05-18 @ 21:24:52
URL: http://panterjez.blogg.se/
Postat av: Linda

Rabarber är MUMS! Hoppas gröten blev lyckad!

KRAM

2010-05-18 @ 22:03:05
Postat av: Fia

SÅÅÅÅ gott! Min karl hade inte heller ätit rabarbergröt förrän han träffat mig.Han gillar den lika mycket som mig=) gott med rabarbertider. Ska nog gå och skörda ett par stjälkar när jag kommer hem idag=)

2010-05-19 @ 07:52:14
URL: http://skogsglantans.blogg.se/
Postat av: Heidi

Måste testa!Är inte själv så himla förtjust i rabarber men gubben gillar det skarpt.Låter som nått för honom,men vår rabarber behöver växa till sig lite först:)

2010-05-19 @ 10:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback