Zumba...zumba...



Det är en träningsform som passar mig perfekt och som jag verkligen skulle vilja gå på!
Igår provade jag på Zumba, för första gången i grupp men jag har gjort det hemma x antal gånger, så det var inte helt främmande. Men i grupp så blir det lite annorlunda och lite mer intensivt kanske...Jag tyckte det var bland det roligaste som jag gjort på länge - men jag vet ju sedan tidigare att jag gillar dansinspirerande träningsformer, för de passar mig bäst liksom...
Så jag måste försöka ta mig iväg på ett Zumba-pass...synd bara att det inte är så många sådan och just den dagen som det är så har jag boxercise...som jag gillar väldigt mycket oxå!
Har suttit och kollat runt lite på olika träningscenter i Mariehamn, vad de har att erbjuda och så och konstaterat att det finns en del som jag kan tänkas vilja gå på. Nu ska man bara ta sig i kragen oxå och ta sig iväg! Det är så bekvämt på något sätt när det är på "hemmaplan"...Men jag kommer att komma iväg, vänta bara...=)

Annars har helgen varit väldigt lugn - skönt!!!
I lördags sken solen så det stod härliga till och man får liksom lite annat perspektiv på tillvaron då. Jag blev väldigt mycket piggare och kände mig gladare - solen har den effekten på mig, som på många andra! Det ger en hopp om att våren är på kommande, vilket känns skönt!

Kvällen spenderades i soffan, tittandes på lite film och så klart Andra chansen i Melodifestivalen. Inte riktigt nöjd med resultatet, men jag vet även att ingen av de som gick vidare från Andra chansen kommer att stå som vinnare när det är över nästa helg. Det tror, och hoppas jag är Darin - You're out of my life.
http://www.youtube.com/watch?v=3QxTCVPSlrI

En ny vecka har då startat, på plats på jobbet som vanligt efter tre dagars sjukfrånvaro förra veckan. Och allt är precis som vanligt - det är konstigt att man tror att saker och ting ska ändras bara för att man är borta några dagar men så är det ju inte. Alla påverkas ju inte av att jag är borta...=)
Imorgon är det dax för årets Soppkväll - en rolig och trevlig tillställning som är väldigt uppskattad hos både barn och föräldrar. Har bakat frallor/semlor och limpor som vi ska bjuda på, hoppas bara att de smakar...=) Annars blir det lite jobbigt!
Sen blir det box, som vanligt på tisdagar. Denna gång tillsammans med sambon, då min ordinarie boxpartner är på kurs. Men det går bra det med, lite kul att boxas mot Jan!=)
Nu tänker jag ta kväller, känns att jag varit igång sedan tidigt imorse, ryggen känns...även om jag är nästintill återställd efter ryggskottet.
Trevlig kväll!
//J


Kommentarer
Postat av: Fia

Vad skönt att du är av med ryggskottet=)

Det där med Zumba har jag hört endel som testat, jag har inte testat det, det finns inte på tränningsverket. Hon Irene som körde det på idrottsgården, kör pass på avancia. Jag hoppas att träningsverket testar på det, det har funnits liknande, som Body Jam och dansaerobics, dansaerobicsen =) var inte min grej, jag så skrattretande ut när jag stod och flamsa med armar och ben och inte fick ihop kordinationen =) Men det bjöd jag på "flin"

2010-03-09 @ 07:43:08
URL: http://skogsglantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback