Vårkänslorna...



...spirar kan man säga! Det var länge sen jag var på så gott humör en hel dag - kan man annat bli när solen skiner från tidig morgon till sena kvällen? Och bara det att det är ljust när man åker till jobbet, fast klockan är före sju och det fortfarande är ljust när klockan närmar sig 19-tiden...Helt underbart!!! Det känns verkligen som att våren är i antågande och det är sååå skönt! Vårkänslorna kom verkligen fram igår när jag skulle på min promenad i vårsolen och kunde sätta på mig västen - då är det vår för mig! Jag ogillar jackor skarpt, har det endast för att jag måste, men väst däremot passar mig perfekt. Och när jag får ha min väst, trivs jag allra bäst! Nu är bara grejen att den gått lite sönder i dragkedja och börjar se lite black och tråkig ut...Kanske behöver införskaffa mig en ny under våren???
Lite nytt i garderoben skulle ju inte vara helt fel överlag... Det var ett tag sen det inhandlades något nytt i min garderob, längre än vad det vanligtvis brukar...Men å andra sidan har jag kanske inte varit i behov av några nya kläder heller...för om jag kollar i garderoben så finns det nog kläder, och det alldeles för mycket...men det är ju bara tråkiga gamla kläder! Och nu till våren vill man ju känna sig lite fräschare och vårigare, så lite nytt kanske inte skulle skada iaf!!!=)


I tisdags hade vi vår årliga Soppkväll på dagis. En kväll där vi bjuder in barn och föräldrar på middag, soppa med tillbehör. En kväll som är väldigt uppskattad och så även iår! Stor uppslutning och det är ju alltid kul, då pengarna som vi samlar in går oavkortat till barnen!!! För förra årets pengar från Soppkvällen tog vi alla barnen på lunch på en restaurant i stan, taxi in och bussen tillbaka - en väldigt enkel men väldigt uppskattat utflykt för samtliga!!! Bara att åka buss hade räckt egentligen...för de är som mest spända över det!=)

Se hela bilden

Önskar alla en fortsatt trevlig vårdag!
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback