Smärta, lidande och 3-rätters!

Igår var jag med om det mest otrevliga jag nånsin varit med om, hittills...Jag fick min efterlängtade tid till gynpolikliniken och slipper därmed vänta ännu en månad. Men jag vet inte om jag verkligen hade velat ha den tiden. Och jag kan samtidigt säga att det var tur i oturen att jag var hemma från jobb med ryggskott, och att Janne kunde komma med till sjukhuset, för jag hade inte kunnat köra och inte åkt tillbaka på jobb...jätteotrevligt tyckte jag att det var. Jag spolade mina äggledare, för att se om det inte är något stopp där... Efter många om och men så konstaterades det att det var helt stoppfritt, fri passage, men lite trängre på höger sidag. Men innan detta kunde konstateras så var det en rätt tuff tid. Illamående, smärta och väldigt otrevligt helt enkelt.  När han hade fått in katetern och den satt på plats och koksaltlösningen sprutades in trodde jag att jag skulle spricka, vilken otrevlig känsla! Men nu är det gjort, bara att koncentrera oss på nästa steg!=)

Som plåster på såren, åt mig själv och för att överraska min sambo lite så ställde jag till med 3-rättersmiddag igår. Fick lite idéer när jag såg att en vän hade gjort det för nån vecka sen till sin familj, och då tänkte jag att jag kan ju inte vara sämre heller!=) Nån gång ibland får jag för mig att vara lite romantisk minsann!
Jag bjöd på toast med skink- och fetaoströra som förrätt, ugnsstekta rotsaker med utskuren biff, tzatsiki och sallad till huvudrätt och en snabbcheesecake med hallon till efterrätt. Och det var väldigt uppskattat, både hos mig och sambon. Men tyvärr fick vinet lov att utebli för min del, då jag måste äta penicillin efter besöket hos "fabbo doktorn". Men det gick bra ändå!=)


Himlans trevligt och himlans gott var det - så det tror jag nog att vi gör om snart igen!=)
Önskar Er en riktigt härlig lördag i solskenet!
//J


Kommentarer
Postat av: Jessica

Måste ju testa om det fungerar, då jag förstått att det varit problem att lämna kommentarer...och det känns ju lite trist för att få kommentarer är ju kul!

2010-03-08 @ 19:46:26
URL: http://panterjez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback