Så lite, kan göra så mycket!

Det är så sant som det är sagt - så lite, kan göra så mycket!
En lugn och skön helg tillsammans med sambon, bra tv och god mat och gott vin gör så mycket för kropp och själ!
En absolut lugn och skön helg har jag haft, och det är väl bara att njuta för jag vet att det kommer att bli mer hektiskt than ever här framöver med både det ena och det andra!=)

Lördagsmorgon: solsken och klarblå himmel! Efter en härlig frukost och ett avsnitt Miami Vice var det dax att ta sig ut - men innan dess så uppstod det ett litet problem som kändes jättestort! En skinnflådd lilltå gjorde det svårt att ha en sko på foten, men jag är envis och har extremt hög smärttröskel, så efter många om och men, lindor och bandage senare så fick jag så på mig skon och jag gick - trots smärta! Den försvann efter ett tag och det gick bra att gå! Svårigheten kom senare, för då satte jag inte gärna på mig en sko igen...Men jag fick komma ut och njuta av det härliga vädret och få massa frisk luft, tillräckligt för att klara mig hela dagen!
Kvällen spenderades i soffan, framför Melodifestivalen och trots att inte min favorit gick vidare så är jag väl inte jätteöverraskad, det var nästan väntat. Nu är det bara att hålla tummarna för att den håller i Eurovision Song Contest, det är jag däremot inte så säker på...Tråkigt men sant!
Kvällen avslutades med en film - "The taking of Pelham 123", helt ok!

Söndagsmorgonen började lika bra, med solsken, frukost och Miami Vice. Och sen bar det iväg på Köpmannamässan, iår igen...=)
Det stora denna dag var ju egentligen inte mässan utan min lillebrors födelsedag, han blev hela 30år!!! Vilken innebär att jag är...inte viktigt...=) Ringde och gratulerade honom och han låg fortfarande i sängen, men det får man väl när man fyller år...Önskar min älskade lillebror ett Stort grattis på födelsedagen, så här lite i efterskott!
Köpmannamässan kändes mindre iår, trots lika många utställare. Men det är alltid trevligt att gå och titta och strosa omkring! Lite kataloger och broschyrer fick vi nog med hem oxå, som sig bör! Och jag köpte mig ett par nya Crocs, så fina och jag kommer att njuta av varje steg med dem i sommar!!!=) Så nu vill jag att det blir sommar!!!


En ny veckan har tagit sin början och måndagen har redan passerat...väldigt smärtfritt faktiskt! Så även denna vecka kommer säkert snart vara slut...kalas på fredag, besök av mamma och pappa, möte...många saker att se fram emot i helgen!=)
Önskar er alla en riktigt bra och härlig vecka!
//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback